Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Toscana - snabba tips på vingårdar värda att besöka

Larseman

Medlem
Vi åker en kort tur till Toscana imorgon. Kommer att bo nära San Gimignano men avser att åka en sväng in i Chianti Classico med Greve som mål.
Tips på mindre (men bättre) producenter i närheten av Greve som man kan besöka och göra några mindre inköp hos, mottages gärna!
 

Ekdahl

Medlem
Vi åker en kort tur till Toscana imorgon. Kommer att bo nära San Gimignano men avser att åka en sväng in i Chianti Classico med Greve som mål.
Tips på mindre (men bättre) producenter i närheten av Greve som man kan besöka och göra några mindre inköp hos, mottages gärna!
Jag var i Toscana i somras och fick tips och skrev om mina favoriter här. Jag är väl ingen Sangiovese-älskare av rang, men Querciabella stack verkligen ut, men prismässigt är de varken billiga eller ens billigare på plats än på SB. Tyckte överlag att det prismässigt inte var värt att köpa med hem med tanke på den modesta eller obefintliga rabatten. Det mesta går att köpa i Sverige också. Men alla provningar var personliga, gratis och väldigt trevliga dock. Glöm inte att kolla vinbutikerna i tråden också, de är värda ett besök.
 
Trådskapare
Larseman

Larseman

Medlem
Vi satsar på annat än Sangiovese. Har just upptäckt Vernaccia di San Gimignano, vit "chianti" som dominerar där vi bor.
 
Toppen