Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tråden där vi drägglar på grymma vinkällare

SUPRA

Bäst
Vi får se om den här tråden självdör i underforumet, eller om det finns hopp om liv.

Börjar med lite bilder på olika vinkällare, se det som en uppvärmning.

Lägg gärna upp fler, hur ser din dröm ut?

westport1.jpg


westport3.jpg


En till

somers3.jpg


somers4.jpg


"Liten" men naggande god

ridgefield1.jpg


ridgefield4.jpg


Snygg svängning

kisco2.jpg


kisco4.jpg


Hmm... ::) Påminner mera om ett EMC-labb.

wine_cellar_vault_2.jpg



Tydligen ska "The most beautiful wine cellar in the world" finnas i Tidaholm. :eek:
Jag har letat efter bra bilder, men de har verkligen lyckats med att gömma denna skönhet för omvärlden. ::)
http://www.vincontoret.se/content/Press ... 8_webb.pdf
Scrolla ner så finns lite bilder. Jag är INTE imponerad av det lilla jag sett.
 

v_skogh

Medlem
SV: Tråden där vi drägglar på grymma vinkällare

Gud vad jag längtar tills vi ska bygga ut huset, då har jag lovat mig en "riktigt" vinkällare på ca 10-15 kvm med glasdörrar till gillestugan. Det kommer bli så läckert.
 

chambertin

Medlem
SV: Tråden där vi drägglar på grymma vinkällare

SUPRA skrev:
Vi får se om den här tråden självdör i underforumet, eller om det finns hopp om liv.

Börjar med lite bilder på olika vinkällare, se det som en uppvärmning.

Lägg gärna upp fler, hur ser din dröm ut?

westport1.jpg


westport3.jpg


En till

somers3.jpg


somers4.jpg


"Liten" men naggande god

ridgefield1.jpg


ridgefield4.jpg


Snygg svängning

kisco2.jpg


kisco4.jpg


Hmm... ::) Påminner mera om ett EMC-labb.

wine_cellar_vault_2.jpg



Tydligen ska "The most beautiful wine cellar in the world" finnas i Tidaholm. :eek:
Jag har letat efter bra bilder, men de har verkligen lyckats med att gömma denna skönhet för omvärlden. ::)
http://www.vincontoret.se/content/Press ... 8_webb.pdf
Scrolla ner så finns lite bilder. Jag är INTE imponerad av det lilla jag sett.

Appropå VinContoret så ser ju lokalen läcker ut men förvaringen för flaskorna påminner mer om sånt man förvarar majs i än vinställ. Säkert praktiskt och kostnadeffektivt men "beautiful" ? Näeh !
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Tråden där vi drägglar på grymma vinkällare

Lite för avskalat och kallt (designmässigt) för min smak.
 
SV: Tråden där vi drägglar på grymma vinkällare

Magikern skrev:
Undrar om någon av de vinerna fortfarande är goda? Vet att min pappas chef beställde in en lafite 49 och ett portvin från samma år och de var tydligen utmärkta fortfarande 1984.

Tror absolut att de är goda, om du söker på youtube så kan du se Herr Juhlin prova några av dem också.

För övrigt så hittade jag den här källaren http://www.youtube.com/watch?v=tww9G155hM4&feature=related . Får väl det mesta att se torfigt ut
 

chambertin

Medlem
SV: Tråden där vi drägglar på grymma vinkällare

Anders Landström skrev:
För övrigt så hittade jag den här källaren http://www.youtube.com/watch?v=tww9G155hM4&feature=related . Får väl det mesta att se torfigt ut
Verkar ha varit bra år för honom på Dassault.

Vet inte om han druckit för mycket eller för lite men nu har han fått för sig att skapa en Vin-Louvren av vinerna. :eek:

Hade ju varit billigare och bättre att låta Rodenstock fixa fram lite snygga kopior att titta på och sedan kunde han ju skänkt orginalen till fattiga vinnördar.
 

Magikern

Medlem
SV: Tråden där vi drägglar på grymma vinkällare

Anders Landström skrev:
Tror absolut att de är goda, om du söker på youtube så kan du se Herr Juhlin prova några av dem också.

Kul att han visade 2 bordeauxviner från 55. Minns en gammal Bondfilm med Sean Sonnery där Bond blev misstänksam när en vinkypare serverade honom en Mouton Rothschild 55 direkt efter han öppnat den. Gissar att de vinet stod på topp i början av 70-talet när filmen spelades in?
 
SV: Tråden där vi drägglar på grymma vinkällare

Andreas L skrev:
Har varit i den källaren, lätt den största privata kollektion av grands vins som jag sett...

Jag hoopas att du inte bara fick titta utan att du fick prova lite också :)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Tråden där vi drägglar på grymma vinkällare

Anders Landström skrev:
Har varit i den källaren, lätt den största privata kollektion av grands vins som jag sett...

Jag hoopas att du inte bara fick titta utan att du fick prova lite också :)

Eller också hoppas han få prova, genom att skriva uppskattande om samlingen. ;D
F'låt, kunde inte låta bli.
 
Toppen