Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Trattorian

Jos

Medlem
Prövade Trattorian igår. Åt 3 smårätter, grillspett på lamm som varmrätt med stekta görnsaker och auberginegratäng samt tog in Querciabella CC 2009.

En smårätt var direkt kass, typ gratinerad korv i liten gratängform som var het på ytan men fortfarande lite kall inuti. Två var ok men inte mer. Lammet var varken bättre eller sämre än ett typsikt söndergrillat spett du får in på en turistrestaurang kring medelhavet. Allt som allt ett riktigt bottennapp och det blir inget återbesök.
 

Keen

slan
SV: Trattorian

Jos skrev:
Prövade Trattorian igår. Åt 3 smårätter, grillspett på lamm som varmrätt med stekta görnsaker och auberginegratäng samt tog in Querciabella CC 2009.

En smårätt var direkt kass, typ gratinerad korv i liten gratängform som var het på ytan men fortfarande lite kall inuti. Två var ok men inte mer. Lammet var varken bättre eller sämre än ett typsikt söndergrillat spett du får in på en turistrestaurang kring medelhavet. Allt som allt ett riktigt bottennapp och det blir inget återbesök.


Håller med, riktigt uselt ställe.
 
SV: Trattorian

Jos skrev:
Prövade Trattorian igår. Åt 3 smårätter, grillspett på lamm som varmrätt med stekta görnsaker och auberginegratäng samt tog in Querciabella CC 2009.

En smårätt var direkt kass, typ gratinerad korv i liten gratängform som var het på ytan men fortfarande lite kall inuti. Två var ok men inte mer. Lammet var varken bättre eller sämre än ett typsikt söndergrillat spett du får in på en turistrestaurang kring medelhavet. Allt som allt ett riktigt bottennapp och det blir inget återbesök.

Tack, tror jag avstår, ligger ju rätt nära där jag bor så det fanns ju en risk att man skulle slinka in
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Trattorian

Sen tycker jag dessutom det är lite att pissa på gästerna om man säljer Fontanafreddas standardbarolo(som typ inte hållit måttet på åratal) för 960 spänn! Där skulle någon kunna göra sämsta vinköpet på riktigt länge...
 
SV: Trattorian

Jos skrev:
Sen tycker jag dessutom det är lite att pissa på gästerna om man säljer Fontanafreddas standardbarolo(som typ inte hållit måttet på åratal) för 960 spänn! Där skulle någon kunna göra sämsta vinköpet på riktigt länge...

Engagerade sommelierer, verkligen ::)
 
Toppen