Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Stort tack till Krug88 för uppstyrningen av kvällen. Och en riktigt bra sammanfattning. Själv hoppade jag över att kommentera när jag läste det vid 5-tiden, men det var vackert skrivet Krug ;D

Vet inte vad jag ska tillägga som inte redan krug88 tagit upp, men Yquemen var riktigt jävla bra. Min första d'Yquem för övrigt och den levererade som fan. I övrigt var Gossen grym, fantastiskt färg på den också, Leovillen magiskt som sagt, Krug 96an växte nåt oerhört i glaset...fyfan vad bra den kommer att bli och fyfan vad bra den var. Henrioten var bra, men som sagt lite trött och i det sällskapet var det inte läge. Maten var riktigt bra, framför allt Rossinin var grym. Grappan var nog den bästa jag druckit. osv osv ;D

Fotade maten när jag kom ihåg det så ska lägga upp här när jag orkar ;D

Kvällen slutade på solidaritet, igen och sen hemma med laphroiag och Leonard Cohen.


Återigen stort tack för uppstyrningen Krug88 :)
 

CH

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Krug skrev:
Jag gråter.


>>>>> Det här är inget skämt, utan 100%ig sanning,


Libet är är
orärtvist, men å anjdra sidan...

>>>>>>>>>>>'r livet blått.

Mycket djupt. Fundera på att lägga in det som signatur men du skulle väll få vattenskalle för att någon lite halv uppskattar dig?
Självklart menar jag inte det, att jag uppskattar dig det vill säga. Inte helt iordning i kroppen ännu, man säger så mycket dumt då.
 

Krug88

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Krug skrev:
Jag gråter.


>>>>> Det här är inget skämt, utan 100%ig sanning,


Libet är är
orärtvist, men å anjdra sidan...

>>>>>>>>>>>'r livet blått.
Hahahaha, det var bland det vackraste någonsin!
Du borde ge ut en egen diktsamlig:
"Krugen på pickalurven" eller nåt sånt...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Jag tänkte väl i mitt stilla sinne att jag skulle leva upp till epitetet "forumets Arne Anka". Sen är det här jävla tangentbordet helt efterblivet! Jag kan ju knappt skriva nu!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Krug88 skrev:
Hahahaha, det var bland det vackraste någonsin!
Du borde ge ut en egen diktsamlig:
"Krugen på pickalurven" eller nåt sånt...

Vafan, tror du att det här är någon pilsnerfilm från 30talet eller? ;D
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Krug skrev:
Vafan, tror du att det här är någon pilsnerfilm från 30talet eller? ;D


Riktigt poetiskt skrivet i vilket fall ;D JAg förstår bara inte riktigt den blåa delen, care to explain ;D

Fyfan vad jag mått idag, man ska hålla sig borta från whiskeyn kl halv fem på morgonen. Kunde inte nån sagt det till mig innan
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Väldigt oklart.

Jag var fortfarande full när min far ringde och väckte mig klockan 11. Han var sprudlande glad och skulle berätta att han "hittat jättemycket mask i komposten". Sen kunde jag naturligtvis inte somna om.
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Krug skrev:
Väldigt oklart.

Jag var fortfarande full när min far ringde och väckte mig klockan 11. Han var sprudlande glad och skulle berätta att han "hittat jättemycket mask i komposten". Sen kunde jag naturligtvis inte somna om.


Var glad att det inte var en tillfällig förbindelse av kvinnligt kön som ringde och sa samma sak ;D
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Lite bilder av diverse rätter, när jag mindes att fota. Hade tydligen annat fokus.

Pocherat vaktelägg på krutong med coppa och tryffelhollandaise
tryffelinfernot001.jpg



Havskräftcarpaccio med parmesan och vit tryffel
tryffelinfernot003.jpg



Risotto med Kalvbräss och vit tryffel
tryffelinfernot011.jpg




Pilgrimsrullad hälleflundra med tryffel, jordärtskockspuré, rödvinssky, fräscha primörer
tryffelinfernot012.jpg



Detta var en Kalv Rossini ;D
tryffelinfernot014.jpg



Tryffelpeccorino och hemgjord tryffelrochetta
tryffelinfernot023.jpg



Chokladpannacotta med hallonparfait
tryffelinfernot025.jpg



Lite tomma godsaker
tryffelinfernot031.jpg
 

Elvis

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Ja, det är inte utan att man inser vilken loser man är som drog sig ur... :( Bara att gratulera er som var där och hoppas att krug88, trots allt strul, kommer att arrangera något liknande någon gång.
 

Krug88

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Elvis skrev:
Ja, det är inte utan att man inser vilken loser man är som drog sig ur... :( Bara att gratulera er som var där och hoppas att krug88, trots allt strul, kommer att arrangera något liknande någon gång.
Ja det var synd att du missade det.
Nästa gång är det din tur att arrangera ;D
 

Jos

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Ohhh.. lät riktigt sweet detta! Kör ni sådana här tillställningar regelbundet? Enbart för invigda? - Om inte är jag lite knäckt att jag inte läste detta tidigare...
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Jaaa..... ni verkar ju inte haft det allt för illa under aftonen. Det är ju tydligt att man missade något.
Jaja, det går ju fler tåg. ;)
 

Jos

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Att det står fritt för folk att ordna förstod jag nästan men undrade mer om tryffelgriseriet var för redan invigda sas... Men efter att ha läst tidigare inlägg verkar det som om det gick bra att vara med vilket gör mig lite irriterad... Verkar verkligen som man har missat något!

Krugvertikalen verkar skoj men det är nog inget för mig.. I alla fall inte ännu. Champagne är inte min starka sida och jag är inte övertygad om att jag skulle uppskatta en Krug -88 som sig bör ;)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Jos skrev:
Att det står fritt för folk att ordna förstod jag nästan men undrade mer om tryffelgriseriet var för redan invigda sas... Men efter att ha läst tidigare inlägg verkar det som om det gick bra att vara med vilket gör mig lite irriterad... Verkar verkligen som man har missat något!

Krugvertikalen verkar skoj men det är nog inget för mig.. I alla fall inte ännu. Champagne är inte min starka sida och jag är inte övertygad om att jag skulle uppskatta en Krug -88 som sig bör ;)

Jag säger som Julle "missa aldrig chansen att dricka Krug", du kan ju inte veta om du kommer att uppskatta det om du inte provar! Som pojken sa till flickan. ;D
 

CH

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Jos skrev:
Krugvertikalen verkar skoj men det är nog inget för mig.. I alla fall inte ännu. Champagne är inte min starka sida och jag är inte övertygad om att jag skulle uppskatta en Krug -88 som sig bör ;)

Jag har ingen stark sida, bara en mycket svag och det råkar vara just champagne. ;D

Om du bara ska prova champagne 1 gång så är Krug provningen just den gången. Vansinningt gott och beroendeframkallande.
 

Jos

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Ok, you got me... Det är precis den farhågan jag har; - att det är beroendeframkallande! ;D Jag har iofs provat Champagne tidigare, tom. arrangerat en provning :p, - men inte av den digniteten.. Och i tider som dessa när man precis lagt beställning på vin för ett antal tusenlappar och bara någon dag kvar tills Bordeaux 05 där det går ytterligare en slant så känns det som man har tillräckligt med dyra beroenden..
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Blir det någon favorit i repris kanske? :D


Sen måste jag bara citera krugs inlägg från den natten ;D



Krug skrev:
Jag gråter.


>>>>> Det här är inget skämt, utan 100%ig sanning,


Libet är är
orärtvist, men å anjdra sidan...

>>>>>>>>>>>'r livet blått.
 

Elvis

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

;D

CH har försökt men ingen har varit i närheten av Krugs fyllefilosoferande.
 
Toppen