Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Keen

slan
Elvis skrev:
Jag vill också ha albatryffel! Kan vi inte låta det ingå i nästa vininferno på något sätt?

Anders, jag glömde att berätta för dig i lördags att du i min fästmö har ett stort fan. Hon brukar reta mig för att jag är så aktiv här i forumet (däremot brukar hon inte klaga när jag kommer hem och korkar upp viner som jag hittat tack vare forumet ;)), men dina krönikor tycker hon är hur underhållande som helst. Du får ge ut dina middagsbeskrivningar i bokform så småningom!

Jag håller med, tryffelsäsongen är väl igång nu? Nån som har bra känningar på nån krog som kan styra nån liten meny eller motsvarande? Alternativt bara ge oss en klump tryffel, lite nykokt färsk pasta samt ett eget rum att dricka medhavt vin i? ;D
 

Krug88

Medlem
Keen skrev:
Jag håller med, tryffelsäsongen är väl igång nu? Nån som har bra känningar på nån krog som kan styra nån liten meny eller motsvarande? Alternativt bara ge oss en klump tryffel, lite nykokt färsk pasta samt ett eget rum att dricka medhavt vin i? ;D
Jag kan nog fixa det på Divino om vi inte är fler än 6-7 pers.
 

Elvis

Medlem
Krug88 skrev:
Jag kan nog fixa det på Divino om vi inte är fler än 6-7 pers.

Jag är gärna med i så fall! Är bortrest resten av den här veckan men gärna någon kväll i nästa vecka (vilken dag som helst utom måndag går bra).
 

Krug88

Medlem
Elvis skrev:
Jag är gärna med i så fall! Är bortrest resten av den här veckan men gärna någon kväll i nästa vecka (vilken dag som helst utom måndag går bra).
För mig är det nog nästa vecka som gäller i så fall, annars blir det vecka 44.
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
Krug88 skrev:
För mig är det nog nästa vecka som gäller i så fall, annars blir det vecka 44.


Jag är också på nästa vecka, förutom möjligtvis torsdag.
 

CH

Medlem
Det hade verkligen varit gott men det blir lite överdrivet att åka upp bara för det.
Är det vininferno däremot tillsammans med tryffel så är det en annan femma.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

CH skrev:
Det hade verkligen varit gott men det blir lite överdrivet att åka upp bara för det.
Är det vininferno däremot tillsammans med tryffel så är det en annan femma.

Å andra sidan, tar man inte varje chans att få lämna sveriges framstjärt för den stolta Hufvudstaden?

Det måste ju vara underbart att få andas luft som inte är besudlad med halvrutten sill och utsläpp från den tunga industrin. ;D

Du tyckte ju att du fick för lite skit i lördags, så... Håll tillgodo!
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Krug88 skrev:
Jag kan nog fixa det på Divino om vi inte är fler än 6-7 pers.


Skulle du kunna kolla lite priser och så? Så man vet ungefär vart det hamnar. Sen måste vi ju dricka lite trevliga viner till ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Keen skrev:
Skulle du kunna kolla lite priser och så? Så man vet ungefär vart det hamnar. Sen måste vi ju dricka lite trevliga viner till ;D
Räkna med att en tryffelmeny går på runt 1 100kr, tar vi en vanlig 5 rätters går det på runt 750kr.
Har prellbokat deras chambre separé för fredag nästa vecka.
Vi har en deal på vinerna mot en kostnad per person på 200kr.
Notan per person med en hel tryffelmeny(vit Alba) slutar alltså på runt 1 300kr, sen får vi väl se vad vi dricker för gott.
Nåt kul borde vi väl kunna hitta i vinkylarna... ;D

På tisdag vet de 100 % om de kan få hem vit Alba till oss.
 

Elvis

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Det låter rimligt och nästa fredag passar mig alldeles utmärkt, så räkna med mig (om det nu går att skaka fram albatryffel)!
 

Krug88

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Elvis skrev:
Det låter rimligt och nästa fredag passar mig alldeles utmärkt, så räkna med mig (om det nu går att skaka fram albatryffel)!
Ok, vi bör nog vara mellan 4 och 6 pers för att det överhuvudtaget ska vara värt det för dem.
Då är det Elvis och jag. Keen kanske?
Några fler som är tryffel och vinsugna på fredag kväll?
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Krug88 skrev:
Ok, vi bör nog vara mellan 4 och 6 pers för att det överhuvudtaget ska vara värt det för dem.
Då är det Elvis och jag. Keen kanske?
Några fler som är tryffel och vinsugna på fredag kväll?


För det priset är jag på. Är nästan övertygad om att jag är ledig nästa fredag också. Men annat går ju att ställa in, om det nu skulle komma upp. ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

En kompis som inte brukar vara inne på sidan ringde just och ville hänga på, han jobbar med Champagne och håller en massa provningar och så.
Finns en del kul flaskor i hans samling...framförallt om man gillar äldre skumpa.
Han har rätt mycket från 60-80 talet.
 

Krug88

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Keen skrev:
För det priset är jag på. Är nästan övertygad om att jag är ledig nästa fredag också. Men annat går ju att ställa in, om det nu skulle komma upp. ;D
Kul, då är vi 4 än så länge med plats för 2 till.
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Krug88 skrev:
Kul, då är vi 4 än så länge med plats för 2 till.


Jag kan alltid kolla med en kompis om han är sugen. Han tycker om god mat så han borde vara intresserad.
 

Krug88

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Keen skrev:
Jag kan alltid kolla med en kompis om han är sugen. Han tycker om god mat så han borde vara intresserad.
Absolut, blir det inte fler härifrån kan jag alltid slå lite folk en signal.
Har det som senare alternativ...

Har du inte ångrat dig nu Krug?
Ett litet undantag har väl aldrig skadat någon... ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Krug88 skrev:
Absolut, blir det inte fler härifrån kan jag alltid slå lite folk en signal.
Har det som senare alternativ...

Har du inte ångrat dig nu Krug?
Ett litet undantag har väl aldrig skadat någon... ;D

Ångrar sig gör man välan alltid, men... Näpp! Jag är en stoiker jag!

Jag hoppar!
 

Elvis

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Är på väg hem från Champagne (återkommer med en reserapport) och nu har min ekonomi kollapsat lite, så jag tror att jag tyvärr måste avstå tryffelinfernot. Spiken i kistan var en oemotståndlig Gosset Grand Réserve på jero (min första jero) som jag spontanköpte precis innan vi skulle börja färden hemåt igår.

Jag hoppas att det inte gör att ni blir för få för att det ska bli av!
 

Krug88

Medlem
SV: Tryffelinfernot [Utbruten från middagstråden]

Den vita alban är nu bekräftad, kommer till krogen imorgon.
Nu behöver vi bara ta reda på hur många vi blir...
Fredag 19,30 tror jag att vi har bokat.

Uteliggaren Elvis behöver köpa en ny kartong då hans gamla regnat bort så han kan inte den dagen.

Jag kommer
Min kompis Champagnedealern kommer
Micke som jobbar på Grappe vill vara med
Keen kommer?
Keen skulle ev ta med sig en polare?

Vi bör väl vara runt 5-6 personer för att kunna dricka lite kul saker.
Tror jag bidrar med något gott bubbel, oklart vad än så länge.
 
Toppen