Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tryffellunch på Manicini, vad ska vi dricka?

Oscaro

Medlem
Vet inte vad budget är men hade tagit Massolino Barolo Vigna Rionda 2010 som är helt fantastiskt, hade dock hört av mig och bett dem dekantera någon timme innan lunchen.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör

Tips tas varm emot. Vi ska köra på affärslunchen med vit tryffel. Blir nog lite blandat pasta och risotto
Messorio kanske, har aldrig blivit besviken på Italiensk merlot. Sassacaia 2016 är sjukt gott redan idag och dal Forno Amarone säger jag aldrig nej till.

Mer budget och otroligt gott är Bellavista Ucellanda och Ca del Bosco Chardonnay. Har inte druckit samma årgångar men båda är med på min topplista över vita italienare. Gillar du vit bourgogne bör du inte bli besviken....
 
Toppen