Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tur att våra flygresor är säkrade i framtiden...

Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Finnair och Lufthansa har angle-flat, det räknas inte!
Nej du har fel. Finnair har horisontellt platta stolar. Så har även Lufthansa i sin nya business class. Finnair lanserade sin nya horisontellt platta stol redan för 4-5 år sedan och ska väl nu ha fasat ut alla gamla.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Lufthansa har ju inte ens riktigt fully flat business i alla sina A380 utan 168 graders lutning.

Själv har jag mest flugit asiatiska flygbolag de senate åren och de ligger en bit före de europeiska.
Som sagt, jag menar Lufthansas nya business class.

Det senaste "måstet" för att vara värst i klassen är ju konfiguration 1 -2 -1 så att alla har tillgång till gången vilket SAS får nu så jag tror de kommer stå sig bra.

Skulle gärna åka Singapore Airlines... http://www.singaporeair.com/en_UK/flying-with-us/business-listing/next-gen-business/
 

Elvis

Medlem
Nej du har fel. Finnair har horisontellt platta stolar. Så har även Lufthansa i sin nya business class. Finnair lanserade sin nya horisontellt platta stol redan för 4-5 år sedan och ska väl nu ha fasat ut alla gamla.

Just Finnair har jag flugit väldigt mycket de senaste fyra åren och har aldrig flugit fully flat med dem men jag läser på deras webbplats att de infört fully flat från och med 1 april 2014 på ett antal sträckor men inte alla än.

Som sagt, jag menar Lufthansas nya business class.

Och den verkar de införa väldigt selektivt eftersom de inte ens har den på alla sina A380 än.

Det senaste "måstet" för att vara värst i klassen är ju konfiguration 1 -2 -1 så att alla har tillgång till gången vilket SAS får nu så jag tror de kommer stå sig bra.

Air Canada har haft 1 - 1 - 1 länge men mitt absolut favoritflygbolag är Cathay Pacific som har just diagonal 1 - 2 - 1, precis som SAS kommer att få. Som sagt, SAS nya business class ser riktigt bra ut!
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Strunt samma när och hur de rullar ut sin business class. Min poäng är att nu har alla större bolag (om än ej fullt utrullad) en bättre hårdvara än BA. Givetvis så jämför jag ju BAs business med konkurrenternas senaste stol.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Har en bokad bonusresa 2-4-1 i business med SAS till SFO i början av februari men det blir ju då gamla... Blivit mer o mer osugen nu. Kanske ska spendera poängen på något annat bolag inom Star Alliance...
 

Sörplarn

Medlem
Lufthansa har ju inte ens riktigt fully flat business i alla sina A380 utan 168 graders lutning.

Själv har jag mest flugit asiatiska flygbolag de senate åren och de ligger en bit före de europeiska.

Ja verkligen, känns som bolag i Europa har tappat sin "exotiska" upplevelse, det lilla extra, allt är så förbannat centraliserat och tråkigt.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Lufthansa flyger angle-flat till både Los Angeles och San Francisco, men kolla om du kan byta till Swiss!
SAS poängresor på 2-4-1 går tydligen att boka inom hela Star Alliance nu så ska försöka ändra till Swiss!

LH släpper awards på First 2v innan avresa så det kan ju vara värt att kolla också. Har du prövat deras F på A380?
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Lycka till!



Nej, tyvärr. Jag har inte flugit Lufthansa A380 överhuvudtaget.
Gick inte. Tydligen var min 2-4-1 voucher utfärdad 2 månader innan man fick boka med Star Alliance så den är endast god för att boka med SAS. Det får bli angle lie-flat, snyft ;)
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Glöm inte att ta bilder av vinlistan i First sen! Och även i Concorde Room om du hinner med det!
 

gece

Man vänjer sig.
Jag kan kirra ett foto från Pustegränd också. Den eviga doften av fettavskiljare har nu mognat lite och gått över i en mustig och lite jordig avloppsdoft, man får inte alls samma panikkänsla!
 
Toppen