Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tysktsläpp på vinmonopolet.

kayaker

Cyklist
SV: Tysktsläpp på vinmonopolet.

moos skrev:
Är st nått intressant i denna listan sm jag borde fynda/pröva?

http://vertical.vinmonopolet.no/vmp/bin ... nload=true
Någon med mig skämta aprilo?
Om vi bortser från priser som jag inte orkar kolla närmare på så har du ett flertal av de bästa tyska vinerna i listan.
Grosses Gewächs 2010 från Keller, Dönnhoff, Emrich-Schönleber, Schäfer-Fröhlich, Wittmann och Bürklin-Wolf. Dessutom en stackars Scharzhofberger från Egon Müller. Mannen som kan släppa sin Trockenbeerenauslese för €3000/halvflaska.
 
Trådskapare
moos

moos

Medlem
SV: Tysktsläpp på vinmonopolet.

Klart att jag kände igen en del namn, men har egentligen noll koll på Tyskland. Annat än att riesling är smaskens. Nån speciell flaska som verkligen borde drickas?
 

kayaker

Cyklist
SV: Tysktsläpp på vinmonopolet.

moos skrev:
Klart att jag kände igen en del namn, men har egentligen noll koll på Tyskland. Annat än att riesling är smaskens. Nån speciell flaska som verkligen borde drickas?
Alla som jag nämnt borde drickas. :) Dessutom Meyer-Näkels Spätburgunder.
 
Trådskapare
moos

moos

Medlem
SV: Tysktsläpp på vinmonopolet.

Tackar, tackar.... Da blir det en tur på polet, som vi sier her i Norge.
 
Toppen