Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ulrika och Camilla svarar på vinfrågor i Pravda!

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Finns det gott vin i tetra?

Hej!

Jag skulle hemskt gärna vilja ha tips på om det finns något gott rött vin i pappförpackning, 1000 ml. Jag har försökt hitta lite tips men de flesta pappförpackningsvinerna verkar få dåligt betyg.

Finns det inget som är riktigt gott?

Tack på förhand!

Mvh Josefin

Svar:

Tyvärr blir svaret kort och gott nej – ingen pappförpackning skulle vi rekommendera. Några av dem är till och med så dåliga att vi har svårt att förstå hur de överhuvudtaget platsar i Systembolagets sortiment. Ledsen för detta – du får helt enkelt kika runt bland de mängder buteljer som står till buds.

Jag blir så glad och stolt!

Nu ska de bara våga inkludera BiBarna i svaret ovan också! ;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Ulrika och Camilla svarar på vinfrågor i Pravda!

Krug skrev:
Jag blir så glad och stolt!

Nu ska de bara våga inkludera BiBarna i svaret ovan också! ;D

Undrens tid är inte förbi ;D
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Ulrika och Camilla svarar på vinfrågor i Pravda!

Gillar frågeställningen "riktigt gott" Vad är det? :-\
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Ulrika och Camilla svarar på vinfrågor i Pravda!

magnum skrev:
Gillar frågeställningen "riktigt gott" Vad är det? :-\

Som en Kir utblandad med fruktsoda?
 

anders

Medlem
SV: Ulrika och Camilla svarar på vinfrågor i Pravda!

Nu är det bara en tidsfråga innan Aftonbladet - nyheter för förståndshandikappade - ger dessa två sparken, för inte kan man ha sådana vinsnobbar att skriva det oerhört gastronomiskt kunniga svenska folket på näsan på det viset. I enlighet med PK-medias fallenhet för kvotera in minoriteter så kan man anta att minst en av de nya skribenterna är muslim.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Ulrika och Camilla svarar på vinfrågor i Pravda!

anders skrev:
Nu är det bara en tidsfråga innan Aftonbladet - nyheter för förståndshandikappade - ger dessa två sparken, för inte kan man ha sådana vinsnobbar att skriva det oerhört gastronomiskt kunniga svenska folket på näsan på det viset. I enlighet med PK-medias fallenhet för kvotera in minoriteter så kan man anta att minst en av de nya skribenterna är muslim.

Det värmer mitt gamla Flashbackhjärta att se det inlägget ;D

(ditt inlägg nr. 300 dessutom. Selossen från admin kommer med posten) :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Ulrika och Camilla svarar på vinfrågor i Pravda!

Mysonoxen skrev:
Det värmer mitt gamla Flashbackhjärta att se det inlägget ;D

(ditt inlägg nr. 300 dessutom. Selossen från admin kommer med posten) :)

Fan vad du är frikostig med mina viner!
 

Keen

slan
SV: Ulrika och Camilla svarar på vinfrågor i Pravda!

Mysonoxen skrev:
Det värmer mitt gamla Flashbackhjärta att se det inlägget ;D

(ditt inlägg nr. 300 dessutom. Selossen från admin kommer med posten) :)

haha, flashback <3

Imponerad av AB dock. Nästan så man tror att det är de arga hackarna som varit framme igen och stulit någons identitet ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Ulrika och Camilla svarar på vinfrågor i Pravda!

Keen skrev:
haha, flashback <3

Imponerad av AB dock. Nästan så man tror att det är de arga hackarna som varit framme igen och stulit någons identitet ;D

För helvete gosse! Sluta förpesta forumet med Emåticons! Uppför dig som en stolt och rakryggad hjälte, inte som en förvirrad tonårsflicka!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Ulrika och Camilla svarar på vinfrågor i Pravda!

magnum skrev:
Så det finns alltså på flaska sådana viner!!! ;)

Tveklöst. Det finns ju viner med flaskor formade som snögubbar och viner som heter domherren och som har en bild av en talgoxe på etiketten. Varför då inte färdigblandad kir och fruktsoda?
 

Keen

slan
SV: Ulrika och Camilla svarar på vinfrågor i Pravda!

Krug skrev:
För helvete gosse! Sluta förpesta forumet med Emåticons! Uppför dig som en stolt och rakryggad hjälte, inte som en förvirrad tonårsflicka!

ALDRIG! Nu när man närmar sig 30 måste man behålla ungdomen med alla medel! På 30-årsfesten kommer t.ex. det bara serveras California White, Gredos och vedervärdiga häxblandningar.

xoxo
 

anders

Medlem
SV: Ulrika och Camilla svarar på vinfrågor i Pravda!

Mysonoxen skrev:
Det värmer mitt gamla Flashbackhjärta att se det inlägget ;D

Jag tänkte att det faktiskt kunde vara passande med en vinreporter som inte vet vad han skriver om i och med alkoholförbudet. Han borde passa som hand i handske bland det övriga gänget på Aftonbladet - nyheter för förståndshandikappade - som inte heller har en aning om vad de skriver om.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Ulrika och Camilla svarar på vinfrågor i Pravda!

anders skrev:
Jag tänkte att det faktiskt kunde vara passande med en vinreporter som inte vet vad han skriver om i och med alkoholförbudet. Han borde passa som hand i handske bland det övriga gänget på Aftonbladet - nyheter för förståndshandikappade - som inte heller har en aning om vad de skriver om.

En av de värsta skräckscenarion jag sett på TV som inte involverat mänskligt lidande och våld var då man störtade shahen i Iran och prästerna tog över.

Fanatiska hopar islamister gick man ur huse till hotellkällarna och krossade varenda vinflaska medan de mässade till Allah. Det gjorde ont i själen att se krossade champagneflaskor och fina Bordeauxviner på gatorna i en vinflod medan de där dårfinkarna höll på.
 

anders

Medlem
SV: Ulrika och Camilla svarar på vinfrågor i Pravda!

Låt oss hoppas att åtminstone några av pajasarna skar sig ordentligt i fötterna på skärvorna.

Med tanke på läget i landet idag tror jag att många gärna hade fimpat alkoholförbudet för att kunna supa vardagen dräglig.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Ulrika och Camilla svarar på vinfrågor i Pravda!

anders skrev:
Låt oss hoppas att åtminstone några av pajasarna skar sig ordentligt i fötterna på skärvorna.

Med tanke på läget i landet idag tror jag att många gärna hade fimpat alkoholförbudet för att kunna supa vardagen dräglig.

Ja, men ett land där prästerna styr och presidenten anordnar en internationell konferens för nazister och annat löst folk för att bevisa att förintelsen aldrig existerat och där man som sagt inte ens kan få tag på en lättöl låter väl som ett paradis för våra svenska maktfullkomliga sossepolitiker?

Varför inte skicka ner Mona och hennes gäng dit? Helst med enkelbiljetter på flyget. ;D
 
Toppen