Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Umeå - vinkväll den 14 juni, lördag

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Enbart trevligt folk med egna glas är välkomna!
Sex glas per person blir nog rätt lagomt.
Vi ses kl innan 18 och startar ca då.
Vi delar på arbetsuppgifter och de omkostnader som med all säkerhet uppstår.

Kvällens plan i fyra enkla blinda steg:
1. Vita sommarviner
2. Försmak av 2005 Bordeaux (rött)
3. Röda grillviner
4. Dessert

Till varje flight följer några små tilltugg:
1. Lättare rätter, typ: schnittar, sjöfrukt, grönt, eller något annat passande.
2. Gåslever och blandade tilltugg, typ torkad skinka, småkörwen, eller något annat passande.
3. Grillat kött, det är nog det mest passande.
4. Dessert (evt någon stackars ostbit också)

Ingår servett, vatten och bröd samt någon god olja.

Frågor här i tråden!
Anmälan via ebrev: stefan (snabela) sorubin (punkt) se
 

Mattias Schyberg

Administratör
Detta är världens trevligaste invit men jag kommer att ha BYOB med @Grapeskull detta datum tyvärr. Jag hoppas således på nästa tillfälle om det blir av. Hur kul som helst att besöka "sameland" annars, tänker då på kulturhuvudstadsinvigningen som baserades på samekultur om jag inte har fått det om bakfoten. ;)
 

Livermore

Medlem
Detta är världens trevligaste invit men jag kommer att ha BYOB med @Grapeskull detta datum tyvärr. Jag hoppas således på nästa tillfälle om det blir av. Hur kul som helst att besöka "sameland" annars, tänker då på kulturhuvudstadsinvigningen som baserades på samekultur om jag inte har fått det om bakfoten. ;)
Ja, Umeå kryllar av samer :rolleyes: Ett konstigt val tycker jag och alla andra jag talat med.
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Ja, Umeå kryllar av samer :rolleyes: Ett konstigt val tycker jag och alla andra jag talat med.
Bollen skall i mål!
Och det var Samerna som gjorde målet.
"Vi vann! Vi vann! Vi vann!" skreks det bland flera av kulturpolitikerna, några kulturarbetare och samtliga lokala journalister.
"Det viktigaste som hänt Umeå!" uttalades av sådana som missat Universitetet med dess tilllhörande sjukhus eller att Björkröven vann SM-guld i mitten av 80-talet och Umeå Kendoklubb knep ett guld vid SM i början av 2000-talet.
Eller... Gäsp...

...ni som inte kommer behöver inte rada upp er här, det räcker att maila mig ATT ni trånar efter en provningsplats.
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Detta är världens trevligaste invit men jag kommer att ha BYOB med @Grapeskull detta datum tyvärr. Jag hoppas således på nästa tillfälle om det blir av. Hur kul som helst att besöka "sameland" annars, tänker då på kulturhuvudstadsinvigningen som baserades på samekultur om jag inte har fått det om bakfoten. ;)
Det blir till 90% sannolikhet av den 30 aug. En Brown Bag då. Men spikad info kommer vid Midsommar. Det kan evt bli helgen efter, men det är otroligt liten sannolikhet.
 

Livermore

Medlem
Bollen skall i mål!
...ni som inte kommer behöver inte rada upp er här, det räcker att maila mig ATT ni trånar efter en provningsplats.
Men man måste ju meddela hur viktig man är och att man inte kan komma för att man är så viktig och upptagen ;)
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
WOW!
Vi är redan hela tre personer i denna myggätna malhåla (Europas kulturhuvudstad, Umeå) som ser fram mot att dricka oss lyckliga till tonerna av T-röd och Bdx.
Inte illa.
Det finns hopp om mänskligheten!!!
 
Last edited:
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Oj....
Det gick snabbt!
Plötsligt var vi fyra :)

...och en lämnade återbud lite mer elegant än @Livermore :
"Eftersom jag reser till Yokohama morgonen efter för symposium och två stjärnmiddagar med dig (alltså "jag", dvs @StefanAkiko, en nästan lika viktig user som @Livermore ) så vågar jag inte. Måste packa viner mm..."

Ya-ya,
The VIP's: @Matlen and @Livermore only speak, but don't do. @Mats doesn't speak much, but he DOES things.
I prefer @Mats . . . :cool:
Norrland RULEZ!!
 
Last edited:

Mattias Schyberg

Administratör
Oj....
Det gick snabbt!
Plötsligt var vi fyra :)

...och en lämnade återbud lite mer elegant än @Livermore :
"Eftersom jag reser till Yokohama morgonen efter för symposium och två stjärnmiddagar med dig (alltså "jag", dvs @StefanAkiko, en nästan lika viktig user som @Livermore ) så vågar jag inte. Måste packa viner mm..."

Ya-ya,
The VIP's: @Matlen and @Livermore only speak, but don't do. @Mats doesn't speak much, but he DOES things.
I prefer @Mats . . . :cool:
Norrland RULEZ!!
Du har helt rätt, den träffade rakt i hjärtat. Det får bli en rejäl kompensation var det lider. Du skall veta att jag uppskattar dina initiativ grymt mycket. :kyss:

image.jpg
 
Last edited:

Mattias Schyberg

Administratör
Ja du vet hur det är:
"Den som bara pratar och pratar tänker inte, och den som bara dricker och dricker smakar inte."
Jag trodde det var:
"Den som bara pratar och pratar får kramp i tungan, och den som bara dricker och dricker blir full."
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
...den som bara dricker och dricker blir full."
Oj oj oj vad jag har varit bakis idag...
Kl är snart dags att gå till kvällskendoträningen. Jag behöver äta något... Måste ta mig ur sängen... Huh...

Nu är jag klok, mogen, erfaren och vuxen nog att aldrig mer överdricka. Så nästa gång jag är alldeles lagom berusad, så tackar jag artigt: "nej tack" till det där glaset whiskey som alltid erbjuds, och inte som igår: "en till quadrupel, tack"...
 
Toppen