Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Uppdatering av vårt forum

En del nya funktioner har adderats.
  • Förändrad editor med fler smiles och märkord.
  1. Spoiler. Gör att man kan dölja texten vid exempelvis om man vill ge tips vid en gåta. Läsaren kan själv välja om de vill se texten eller inte
  2. Fler smiles. Dels finns de gamla kvar dels ett antal extra.
  3. Snabbare editor för mobilanvändare med en del omflyttade alternativ
Capture.PNG


  • Bilder roteras automatiskt. Om bilden innehåller sk EXIF information (de flesta mobiler och moderna kameror skickar med det) så kommer bilden att roteras automatiskt.
  • Multi-quote. Förklaras enklast via videon.

Vi kommer efter lite mer testning att slå på inloggning via Twitter, dvs om man har ett användarid på Twitter så kommer det att gå att använda på finewines.se. Förenklar framförallt registrering för nya användare

Som vanligt, eventuella problem rapporteras här
 

Mattias Schyberg

Administratör
En del nya funktioner har adderats.
  • Förändrad editor med fler smiles och märkord.
  1. Spoiler. Gör att man kan dölja texten vid exempelvis om man vill ge tips vid en gåta. Läsaren kan själv välja om de vill se texten eller inte
  2. Fler smiles. Dels finns de gamla kvar dels ett antal extra.
  3. Snabbare editor för mobilanvändare med en del omflyttade alternativ
Visa bifogad bild 830

  • Bilder roteras automatiskt. Om bilden innehåller sk EXIF information (de flesta mobiler och moderna kameror skickar med det) så kommer bilden att roteras automatiskt.
  • Multi-quote. Förklaras enklast via videon.

Vi kommer efter lite mer testning att slå på inloggning via Twitter, dvs om man har ett användarid på Twitter så kommer det att gå att använda på finewines.se. Förenklar framförallt registrering för nya användare

Som vanligt, eventuella problem rapporteras här
:kyss:
 
3 h dekantering. Börjar med slutet. Ett gott vin som jag kan dricka mer av. Moget och bra prissatt. Varken mer eller mindre. Kräver dekantering för avrundning dock inte så länge som jag. Jag vill ha mer syra och bett så det hade räckt med en timme typ. Doft. Jag får en doft av grönmögelost och lite skolkrita. God. Färgen är lite lätt tegelröd vilket indikerar mogenhet. Smaken är torr, angenäm och tillrättalagd. Lättdrucket ihop med fläskfile, bea och ugnsrostad potatis. Saknar syran men det kanske är mitt eget fel:)
 
Toppen