Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Uppladdning inför en vit februari

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Vita månader är knappast roligtast men säkerligen gör det gott i kroppen och levern. Plånboken kanske också.

Själv kommer jag dessutom att köra mig genom hela månaden utan varken sötebröd kakor, godis, choklad, snacks eller ost.

Laddar upp inför Den Sista Måltiden som blir Pizza följt av söta skvimpar och en liten ostbricka.

PXL_20220131_080743243.jpg

Dricker på tok för lite mogen Bdx och börjar med att öppna den plus tüsken.

Vaskas tüsken, då ploppar jag Torres.

Flaskan "the girl next door" är som nödreserv.

Hur planerar du Sista Måltiden?​

 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Har du valt februari för att det är årets kortaste månad?
Det är naturligtvis en lovvärd anledning. Men, jan, mars, april och maj innehåller så viktiga bemärkelser att fira att det inte ens är värt att försöka.
Sen blir det varmt i Japan och öl (ssk efter träning!) blir nödvändigt.

För att inte framstå som om att jag har dålig självdisciplin och är en lätting som enbart åtrår den lättaste vägen ut, kör jag vitt också i september. Börjar direkt efter den heta öl-årstiden är över. 2020 var det den 16 sep och jag tutade då på tom den 15 okt. 2021 var det from den 1 sep, men jag gav upp efter halva månaden pga att jag då kört totalt 4,5 månader vitt. Finns ju ingen anledning att överdriva.
 

jrick

Medlem
Det är naturligtvis en lovvärd anledning. Men, jan, mars, april och maj innehåller så viktiga bemärkelser att fira att det inte ens är värt att försöka.
Sen blir det varmt i Japan och öl (ssk efter träning!) blir nödvändigt.

För att inte framstå som om att jag har dålig självdisciplin och är en lätting som enbart åtrår den lättaste vägen ut, kör jag vitt också i september. Börjar direkt efter den heta öl-årstiden är över. 2020 var det den 16 sep och jag tutade då på tom den 15 okt. 2021 var det from den 1 sep, men jag gav upp efter halva månaden pga att jag då kört totalt 4,5 månader vitt. Finns ju ingen anledning att överdriva.
Hur blev det 4,5 månader, räknar du alla dagar i veckan då du inte dricker? ;)
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Hur blev det 4,5 månader, räknar du alla dagar i veckan då du inte dricker? ;)
Först var det feb. Sen blev jag sjuk och fick inte dricka under styvt tre mån. Sen gav jag upp efter halva september.
Inget roligt år.
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Ja, så var det dags igen… En vit februari. Undantag blir Valentindagen, då hustrun bjuder mig på finmiddag och två dagar i slutet av månaden då jag tvingas förlusta mig med branschfolk. Ja, kunde ju ha varit värre.

Någon annan på torken?

23E7A934-A913-44D1-AE5B-856F96644A0B.jpeg




C32ADAE7-42C3-40AF-8832-8291E68F34FA.jpeg
 

sunqan

Vinös
Ack du klentrogne.
Själv är jag nu inne på min tredje 28dagarsperiod av avhållsamhet sedan oktober. Skiten smakar ju ändå inte som vanligt, så varför dricka den... ( senaste upptäckten var f.ö. att avokado får en otäck sötaktig smak, och skagenröran smakar svagt av mögel)

Kämpa på du, Stefan - det kan ju hiaa på att gå bra :)
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Ack du klentrogne.
Själv är jag nu inne på min tredje 28dagarsperiod av avhållsamhet sedan oktober. Skiten smakar ju ändå inte som vanligt, så varför dricka den... ( senaste upptäckten var f.ö. att avokado får en otäck sötaktig smak, och skagenröran smakar svagt av mögel)

Kämpa på du, Stefan - det kan ju hiaa på att gå bra :)
Lider du av post-COVID?
Låter förfärligt :eek:
 

sunqan

Vinös
Jag har uppenbarligen missat något högst väsentligt förfärligt.
Vad för någon vidunderlig helveteshändelse har drabbat dig?
Old news :)
Och jag är (tydligen) inte den typen som deppar ihop, frustrerad pga behov av inskränkande hjälpmedel, jovisst.
Men nu kommer vi hinna beta av fler av de knappa 800 flaskorna jag har i mina kylar (och tyvärr kanske sälja en del).

Live and prosper får väl bli mitt motto, och så får jag nog ge upp den lilla galna idén om attbli äldre än vad pappas farmor blev (100 år och 4 månader) ;-)

Nog om detta - vad blir det för vin? Själv siktar jag på att kunna ta ett bad i bubbelkaret, ihop med min tant och en flaska Cristal, om en 5-6 veckor. Och det styrs bara av ren självbevarelsedrift. Jag tror trots allt inte på vita veckor/månader, det är oftast bara en undanflykt. (Lite som köpstopp).
 
Toppen