Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Uselt!

Skrutt

Medlem
Jag beställde och fick 4, alltså ett modest antal även här. Gissar att någon beställde ~30 och fick "barset". Eller också var listan i trådens början inte komplett.

Jag var ytterst nära att först beställa från Europa för ca 1 kkr per styck men hoppades till sist på turen. Det finns inga måsteviner.
 

LeChat

Medlem
Hade lite tur i förmiddags och såg att det tydligen skulle finnas 6 st Barolo Cannubi Boschis Luciano Sandrone 2010 i en butik i Gbg.
Det var svårt att nå dem på telefon men efter många uppringningar så kom jag fram och det visade sig stämma förutom att någon redan hade köpt en av dessa. Så jag körde dit och hämtade 5st Barolo Cannubi Boschis Luciano Sandrone 2010. Trevlig julklapp dan innan Julafton!
 

Skrutt

Medlem
Jag är för mycket av en nybörjare för att avgöra om du har rätt ang. stilens betydelse,men tror inte att det spelar så stor roll för mig och vill jämföra med mat: Förr kunde jag lista några rätter som jag inte tyckte om men nu när jag har hunnit smaka vällagade varianter av dem så finns det inte längre någon rätt som jag kategoriskt ogillar. Men visst har jag preferenser ang. distrikt och kanske blir de preferenserna förfinade med tiden.
Efter att ha testat 2004 Vin Santo Chianti Classico Felsina (nr 92321) med 97p från nämnde Galloni är jag redan redo att revidera min (iofs redan brasklappsförsedda) uppfattning om stil och personligt tycke. Fastän jag kan ana kvaliteten i vinet så ger det helt enkelt inte den kick som jag förväntar mig, både utifrån betyg och prislapp. Och den kicken tangerar väl resonemanget om stil i tråden. Enda möjligheten till att jag någonsin skulle köpa vinet igen vore för en exceptionellt "fin" middag.

För dem som har andra preferenser finns i skrivande stund 7 fl i webbsaldot.

PS, Hr Landström, finns det någon chans att februarilanseringarna är på gång?
 
Toppen