Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Utförsäljning av Bourgogne på Theis Vine nu i januari (212 viner)

http://www.theis-vine.dk/vin-tilbud/

De gamla priserna verkar vara i högsta laget, men med det sagt så finns det en del guldkorn att finna.
Vad hittar ni för gott? Har inte skickat iväg min order ännu så jag tar gärna emot tips! ::)



För tillfället ligger dessa i kundvagnen:

CHAMBOLLE MUSIGNY - LA COMBE D`ORVEAU 2009 (Anne Gros)
349,95 kr

MOREY-SAINT-DENIS 1. CRU - SORBETS 2006 (Nicolas Potel)
199,95 kr

BOURGOGNE PINOT NOIR 2007 (Hudelot-Noellat)
109,95 kr

MARSANNAY - CLOS DES PORTES 2008 (Jean-Michel Guillon)
149,95 kr

VOSNE ROMANEE 2007 (Hudelot-Noellat)
249,95 kr.

SANTENAY 1. CRU - MALADIERE 2007 (Prieur-Brunet)
139,95 kr

NUITS SAINT GEORGES 1. CRU - LES DAMODES 2009 (Anne Gros)
249,95 kr.

RIESLING SEKT - JEROBOAM 2008
399,95 kr

RIESLING AUSLESE - TRITTENHEIMER APOTHEKE 2010 (Weingut Ansgar Clüsserath)
149kr
 
SV: Utförsäljning av Bourgogne på Theis Vine nu i januari (212 viner)

Lite lättare att läsa detta format tycker jag http://www.theis-vine.dk/udskriv/bourgogne/tilbud

Jag börjar ju mer och mer glida in på Bourgogne men är låmgt ifrån en expert, väldigt långt ifrån :) , Iallafall, om man tittar på de olika producenterna så är ju ofta Anne Gros en av mina favoriter. En annan är bra är Francois Berteau.

Så Domaine Francois Bertheau, Chambolle Musigny 1. Cru - Les Amoureuses 2008 känns väl inte fel. 2008orna tycker jag också generellt är väldigt trevliga.

Men som sagt, finns lite mer vassa bourgognepersoner på forumet
 

Tristanqx

Medlem
SV: Utförsäljning av Bourgogne på Theis Vine nu i januari (212 viner)

Hejsan,
Är lite sugen på att göra en beställning där, Någon som vet om de fraktar till Sverige och hur det isåfall går till?
 

Jos

Medlem
SV: Utförsäljning av Bourgogne på Theis Vine nu i januari (212 viner)

Morey Saint Denis från Potel är ju given
 
Trådskapare
M

MiguelLive

Medlem
SV: Utförsäljning av Bourgogne på Theis Vine nu i januari (212 viner)

Visst fraktar dom till Sverige, 250kr för 12 flaskor plus 3 % i kortavgift.
 
SV: Utförsäljning av Bourgogne på Theis Vine nu i januari (212 viner)

MiguelLive skrev:
Visst fraktar dom till Sverige, 250kr för 12 flaskor plus 3 % i kortavgift.
Danskarna gebyr väcker ju alltid positiva känslor. När möjligt, betala alltid kontant, gärna i enkronor :)
 

Per Stade

Lege artis
SV: Utförsäljning av Bourgogne på Theis Vine nu i januari (212 viner)

MiguelLive skrev:
http://www.theis-vine.dk/vin-tilbud/

De gamla priserna verkar vara i högsta laget, men med det sagt så finns det en del guldkorn att finna.
Vad hittar ni för gott? Har inte skickat iväg min order ännu så jag tar gärna emot tips! ::)


Vet inte kursen på danska kronor men Mas Doix 2006 verkar intressant tycker jag.
Skulle kunna vara med på ett par flaskor.
 

kayaker

Cyklist
SV: Utförsäljning av Bourgogne på Theis Vine nu i januari (212 viner)

Per Stade skrev:
Vet inte kursen på danska kronor men Mas Doix 2006 verkar intressant tycker jag.
Skulle kunna vara med på ett par flaskor.
Menar du inte Mas Doix Vinyes Velles 2007?
 

Per Stade

Lege artis
SV: Utförsäljning av Bourgogne på Theis Vine nu i januari (212 viner)

kayaker skrev:
Per Stade skrev:
Vet inte kursen på danska kronor men Mas Doix 2006 verkar intressant tycker jag.
Skulle kunna vara med på ett par flaskor.
Menar du inte Mas Doix Vinyes Velles 2007?

Du har så rätt så
 

kayaker

Cyklist
SV: Utförsäljning av Bourgogne på Theis Vine nu i januari (212 viner)

shorepower skrev:
MiguelLive skrev:
Visst fraktar dom till Sverige, 250kr för 12 flaskor plus 3 % i kortavgift.
Danskarna gebyr väcker ju alltid positiva känslor. När möjligt, betala alltid kontant, gärna i enkronor :)
Det är bisarrt men de danska bankerna har ändå blivit "bättre". Första gången jag beställde från Bikebuster för en massa år sedan ville de ha 7,5% i gebyr om man betalade med Mastercard. Det gjorde sisådär en tusenlapp extra på beställningen så jag gjorde en onödigt dyr banköverföring istället.
Undrar just hur länge deras gebyr kommer att finnas kvar?
 

Silenos

Medlem
SV: Utförsäljning av Bourgogne på Theis Vine nu i januari (212 viner)

Är det någon här som lyckats handla av Theis (via nätbutiken alltså)? Jag gjorde en beställning när den här rean var, men det slutatde med att jag avbröt min order efter en ganska lång väntan. När jag ringde dem så svarade de ungefär att: "vi jobbar på att få ordning på vilkoren för vinförsäljning till Sverige, just nu så är det inte fixat".

Som förstainlägget säger, deras grundpriser är långt ifrån bra, men de verkar frekvent köra lite "reor" och annat. Nu t.ex. så har de en hel del kul 2010:eek:r som kan förbokas.
 
Toppen