Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Utmanar er!

Bubblaren

Medlem
Utmanar er att skänka värdet av erat senaste vininköp till de svårt drabbade i Haiti. Jag har just satt in samma summa som jag pyntade för min LP 1999 magnum, som var mitt senaste köp. Vad bidrar du med?

Jag valde 901950-6 kontot, om man skriver "Haiti" på inbetalningstalongen så går pengarna just dit. Här finner du fler alternativ på lämpliga organisationer som hjälper den Haitiska befolkningen.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/sa-kan-du-hjalpa-de-nodstallda-pa-haiti-1.1026882
 

chambertin

Medlem
SV: Utmanar er!

Bubblaren skrev:
Utmanar er att skänka värdet av erat senaste vininköp till de svårt drabbade i Haiti. Jag har just satt in samma summa som jag pyntade för min LP 1999 magnum, som var mitt senaste köp. Vad bidrar du med?

Jag valde 901950-6 kontot, om man skriver "Haiti" på inbetalningstalongen så går pengarna just dit. Här finner du fler alternativ på lämpliga organisationer som hjälper den Haitiska befolkningen.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/sa-kan-du-hjalpa-de-nodstallda-pa-haiti-1.1026882
Bra initiativ !

Vi slantade ihop några tusen på jobbet i fredags och företaget där jag jobbar går in med lika mycket.
Har goda erfarenheter av läkare utan gränser så vi la våra pengar där.
 

kayaker

Cyklist
SV: Utmanar er!

chambertin skrev:
Bra initiativ !

Vi slantade ihop några tusen på jobbet i fredags och företaget där jag jobbar går in med lika mycket.
Har goda erfarenheter av läkare utan gränser så vi la våra pengar där.
Vi kör exakt samma upplägg på vårt jobb.
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Utmanar er!

Toppen ni samlar på era jobb! Hoppas ni lägger till ett värde av ett av era vininköp :)
 

Krug88

Medlem
SV: Utmanar er!

Bra initiativ!
Men har redan 3 fadderbarn samt att jag ger 5 000 till Rädda Barnen varje år.
Känner att jag jag redan gör rätt för mig...

Limiten går någonstans vid dryga 1000-lappen i månaden då jag inte är ekonomiskt oberoende - än...
 

bmf

Medlem
SV: Utmanar er!

Skänkte 1000 kr vilket nästan motsvarar mina 3 st Jobard Les Genevrieres som jag hämtade ut igår. Jag skänkte till SOS Barnbyar.
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Utmanar er!

bmf skrev:
Skänkte 1000 kr vilket nästan motsvarar mina 3 st Jobard Les Genevrieres som jag hämtade ut igår. Jag skänkte till SOS Barnbyar.

Toppen! Det behövs. Våra representanter där nere vittnar om det värsta elände de sett och då är de vana vid mycket :-[
 

Jos

Medlem
SV: Utmanar er!

Bubblaren skrev:
Toppen! Det behövs. Våra representanter där nere vittnar om det värsta elände de sett och då är de vana vid mycket :-[

Firman gav precis bort 50 000 Euro till katastrofdrabbade Haiti. Får väl se till att länga in något privat också.
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Utmanar er!

R.P skrev:
Puttar in 5000:- idag från företagskontot till Röda Korset.

Härligt att höra att så många av er, och era företag, hjälper till. Idag var det nytt efterskalv.

Röda Korset i Sverige sägs lida av sin tidigare medarbetares ohederlighet, de har fått betydligt mindre bidrag jmf med förr.
 

Jos

Medlem
SV: Utmanar er!

Bubblaren skrev:
Härligt att höra att så många av er, och era företag, hjälper till. Idag var det nytt efterskalv.

Röda Korset i Sverige sägs lida av sin tidigare medarbetares ohederlighet, de har fått betydligt mindre bidrag jmf med förr.

Hmm.. min misstänksamma sida gör att jag har svårt att välja organisation. Kommer ni ihåg UFF, - de som man skänkte kläder till? Alla trodde typ att de skeppade över dem till behövande men de såldes till god förtjänst här hemma och utomlands varpå stålarna gick till någon sektliknande grupp.. Om de överhuvudtaget skänkte något vidare var väl högst oklart... Bra affärsidé dock :D
 

R.P

Medlem
SV: Utmanar er!

Bubblaren skrev:
Härligt att höra att så många av er, och era företag, hjälper till. Idag var det nytt efterskalv.

Röda Korset i Sverige sägs lida av sin tidigare medarbetares ohederlighet, de har fått betydligt mindre bidrag jmf med förr.

Tänkte jag inte på, den mannen har skadat dom ordentligt, man kanske skulle valt en annan organisation men av vana så blev det Röda Korset.
 

SUPRA

Bäst
SV: Utmanar er!

R.P skrev:
Puttar in 5000:- idag från företagskontot till Röda Korset.

Själv har jag lite svårt för Bengt Westerberg m.fl.
Akelius skrev en bra, tänkvärd insändare i DI för några dagar sedan.
Men visst, vem är jag att klaga för du donerar mer än jag. Bra jobbat! :)
 

anders

Medlem
SV: Utmanar er!

Bubblaren skrev:
Röda Korset i Sverige sägs lida av sin tidigare medarbetares ohederlighet, de har fått betydligt mindre bidrag jmf med förr.

Jag undrar om inte det här snarare är ett försök att flytta orsaken till nedgången. Jag är ganska övertygad om att de två kvarvarande roffarrövarna med ohemula ersättningar är den verkliga orsaken. Men genom att skylla på fotfolket hoppas rövarbaronerna på att kunna sitta kvar i orubbat bo.
 

R.P

Medlem
SV: Utmanar er!

SUPRA skrev:
Själv har jag lite svårt för Bengt Westerberg m.fl.
Akelius skrev en bra, tänkvärd insändare i DI för några dagar sedan.
Men visst, vem är jag att klaga för du donerar mer än jag. Bra jobbat! :)

Stod idag igen om Beng Westerbergs "arvode" osv i di. Ingen bra reklam för Röda Korset, tråkigt när hjälpverksamhet blir en affärsverksamhet.
 

SUPRA

Bäst
SV: Utmanar er!

R.P skrev:
Stod idag igen om Beng Westerbergs "arvode" osv i di. Ingen bra reklam för Röda Korset, tråkigt när hjälpverksamhet blir en affärsverksamhet.

Ja, var det inte Myrorna Stockholm som kostade mer att driva än vad de fick in?

Här är en bild på Frälsningsarméns HQ i London.

Inte riktigt en byggnad som man förknippar verksamheten med.

London-2010-82.jpg


Sorry för min trådkapning ::)
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Utmanar er!

Akelius hade lustläst ett gäng med hjälporganisationers verksamhetsplaner och, antra jag, kollat på ekonomin. Han kom fram till att SOS Barnbyar var de mest effektiva och där nådde störst del av skänkt slant ända fram.
 
Toppen