Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad dricker ni i helgen?

Vackra namn. Blir nog en bra helg trots allt. Stor spänning måste jag erkänna.

La Côte Faron, Le Bout du Clos,, Sous le Mont, Le Chemin de Châlons, Les Chantereines, Les Carelles, V.O, Substance, Initiale, Rosé, 2002, 1999, 1995, 1992, il était une fois
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vad dricker ni i helgen?

jag tror att det kommer att gå i hofens tecken!

Och Tsing-tao på lördag!
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Vad dricker ni i helgen?

Anders Landström skrev:
Vackra namn. Blir nog en bra helg trots allt. Stor spänning måste jag erkänna.

La Côte Faron, Le Bout du Clos,, Sous le Mont, Le Chemin de Châlons, Les Chantereines, Les Carelles, V.O, Substance, Initiale, Rosé, 2002, 1999, 1995, 1992, il était une fois
Vilken härlig samling flaskor! Det blir garanterat en bra helg!
Har du provat Les Chantereines och Le Chemin de Châlons tidigare?
 
Trådskapare
A
SV: Vad dricker ni i helgen?

magnum skrev:
Vilken härlig samling flaskor! Det blir garanterat en bra helg!
Har du provat Les Chantereines och Le Chemin de Châlons tidigare?

Nej, det är första gången. Lovar att skriva en rad eller två på forumet.

Har du provat dem Magnum?
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Vad dricker ni i helgen?

Anders Landström skrev:
Nej, det är första gången. Lovar att skriva en rad eller två på forumet.

Har du provat dem Magnum?
Nej, inte än! Produktionen är bara ett par hundra flaskor per år så man får vara glad om man får prova.
Blir kul att läsa dina kommentarer.
 

CH

Medlem
SV: Vad dricker ni i helgen?

Anders Landström skrev:
Vackra namn. Blir nog en bra helg trots allt. Stor spänning måste jag erkänna.

La Côte Faron, Le Bout du Clos,, Sous le Mont, Le Chemin de Châlons, Les Chantereines, Les Carelles, V.O, Substance, Initiale, Rosé, 2002, 1999, 1995, 1992, il était une fois

Kunde inte hålla dig tills efter vi öppnat dem?
 

Andreas

Medlem
SV: Vad dricker ni i helgen?

WTF!!!



Anders Landström skrev:
Vackra namn. Blir nog en bra helg trots allt. Stor spänning måste jag erkänna.

La Côte Faron, Le Bout du Clos,, Sous le Mont, Le Chemin de Châlons, Les Chantereines, Les Carelles, V.O, Substance, Initiale, Rosé, 2002, 1999, 1995, 1992, il était une fois
 

Dovberg

Medlem
SV: Vad dricker ni i helgen?

Eftersom att jag fyller 25 år idag firades detta med ostron från Normandie. Till detta dracks Pierre peters cuvee de reserve. Kritik, citronsaft och härliga brödiga toner. Otroligt bra syra och mineraler. Har druckit denna flera gånger innan, riktigt bra skumpa. Sen blev det svensk hummer med Batard-Montrachet Domaine Fontaine-Gagnard. Var börjar jag egentligen. Doften är utom denna jord. Kåda, turkisk peppar, bivax och gröna äpplen i doften. Hostmedicin, päronsorbet, gula plommon och helt fantastiska mineraler i den nästan oändliga eftersmaken. Trodde aldrig att Chardonnay kunde visa upp detta spektrum, men jag har dålig erfarenhet med bättre vita Bourgogneviner. Jag överdriver inte när jag säger att det är som att köra ner huvudet i en påse godis. Fy fan vad bra detta är! Tur det finns två kvar :). Nu blir det creme brulee och Eiswein. Skål!
 

MD

Medlem
SV: Vad dricker ni i helgen?

Dovberg skrev:
Eftersom att jag fyller 25 år idag firades detta med ostron från Normandie. Till detta dracks Pierre peters cuvee de reserve. Kritik, citronsaft och härliga brödiga toner. Otroligt bra syra och mineraler. Har druckit denna flera gånger innan, riktigt bra skumpa. Sen blev det svensk hummer med Batard-Montrachet Domaine Fontaine-Gagnard. Var börjar jag egentligen. Doften är utom denna jord. Kåda, turkisk peppar, bivax och gröna äpplen i doften. Hostmedicin, päronsorbet, gula plommon och helt fantastiska mineraler i den nästan oändliga eftersmaken. Trodde aldrig att Chardonnay kunde visa upp detta spektrum, men jag har dålig erfarenhet med bättre vita Bourgogneviner. Jag överdriver inte när jag säger att det är som att köra ner huvudet i en påse godis. Fy fan vad bra detta är! Tur det finns två kvar :). Nu blir det creme brulee och Eiswein. Skål!

Har testat deras Batard 2008 ett par gånger och det är verkligen ett stort vin!

Själv sitter jag hemma med ett glas Keller Abtserde 2011 efter kvällens konsert med The Boss där det endast dracks blaskig folköl...
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Vad dricker ni i helgen?

MD skrev:
Har testat deras Batard 2008 ett par gånger och det är verkligen ett stort vin!

Själv sitter jag hemma med ett glas Keller Abtserde 2011 efter kvällens konsert med The Boss där det endast dracks blaskig folköl...

Och hur va konserten då?
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Vad dricker ni i helgen?

MD skrev:
Har testat deras Batard 2008 ett par gånger och det är verkligen ett stort vin!

Själv sitter jag hemma med ett glas Keller Abtserde 2011 efter kvällens konsert med The Boss där det endast dracks blaskig folköl...
Bra val av efter The Boss dricka
 
Trådskapare
A
SV: Vad dricker ni i helgen?

Dovberg skrev:
Eftersom att jag fyller 25 år idag firades detta med ostron från Normandie. Till detta dracks Pierre peters cuvee de reserve. Kritik, citronsaft och härliga brödiga toner. Otroligt bra syra och mineraler. Har druckit denna flera gånger innan, riktigt bra skumpa. Sen blev det svensk hummer med Batard-Montrachet Domaine Fontaine-Gagnard. Var börjar jag egentligen. Doften är utom denna jord. Kåda, turkisk peppar, bivax och gröna äpplen i doften. Hostmedicin, päronsorbet, gula plommon och helt fantastiska mineraler i den nästan oändliga eftersmaken. Trodde aldrig att Chardonnay kunde visa upp detta spektrum, men jag har dålig erfarenhet med bättre vita Bourgogneviner. Jag överdriver inte när jag säger att det är som att köra ner huvudet i en påse godis. Fy fan vad bra detta är! Tur det finns två kvar :). Nu blir det creme brulee och Eiswein. Skål!

Grattis i efterskott och bra val av dricka :)
 

TEGE

Medlem
SV: Vad dricker ni i helgen?

Patrick Piuze Terroir De Cablis.
Citrus, grape, fisk??????

Härligt fräsch, perfekt beska typ grape.
Lovar gott.
 

Martin Berggren

Bad santa
SV: Vad dricker ni i helgen?

Anders Landström skrev:
Vackra namn. Blir nog en bra helg trots allt. Stor spänning måste jag erkänna.

La Côte Faron, Le Bout du Clos,, Sous le Mont, Le Chemin de Châlons, Les Chantereines, Les Carelles, V.O, Substance, Initiale, Rosé, 2002, 1999, 1995, 1992, il était une fois

Vem blir först med att berätta hur detta faktiskt smakade? Eller vem blir först att vakna idag... Massa bilder blir man ju inte klokare av!
 

Keen

slan
SV: Vad dricker ni i helgen?

Martin Berggren skrev:
Vem blir först med att berätta hur detta faktiskt smakade? Eller vem blir först att vakna idag... Massa bilder blir man ju inte klokare av!


+1
 
Toppen