Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad händer om jag beställer vin från Tyskland och har någon beställt vin från AllesWein?

PupPinot

Medlem
Hej,

Undrar om någon har erfarenhet bed att beställa från en tysk vin shop AllesWein?
Dom har några tyska Chardonnay och Pinot Noir som inte går att hitta genom systemet.
Det står att dom skickar till Sverige tydligen.

Har aldrig haft vin hemskickat från ett EU land tidigare och undrar om Tullen kommer att plocka mina packet och jag måste betala Svensk skatt och VAT på flaskorna.
Eller sköter vin butikerna detta?
 

JonasBo

Medlem
Om de skriver att de skickar till Sverige ska de ta hand om svensk moms och vinskatt.
Om du är osäker, kontakta handlaren innan köp.
Vid kontroll i tull och det inte går att styrka att vinskatt är betalt kan det skickas tillbaka eller så kan du kontaktas för att lösa ut dem.
 
Tack! Har precis lagd en beställning. Nu håller jag tummarna att det anländer (och inte fryser på vägen)
Inte för att vara den. Med alla typer av disclaimers, appappapp och pekfingar m.m om vad man ska och inte ska göra i samband med import av vin så har jag aldrig fått flaskor beslagtagna pga av brist på pappersarbete. Jag har mer gått efter 1. Skickar de till Sverige 2. Verkar de vara en pålitlig motpart som skickar vad jag beställt. Är det check på båda har jag beställt.

Sen finns det trådar här på forumet som i detalj går genom exakt hur hela processen ser ut om man vill lära sig.
 
Toppen