Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad lyssnar ni på nu?

n_micke

Medlem
Som på alla andra forum så borde vi ha en "Vad lyssnar ni på nu" i musikväg. Fann ingen när jag sökte, kan va blind, kan va dåligt vin.

Här förgylls iallafall kvällen med lite Guns n' Roses på Apple Music. Härliga tider, synth som är min akilles häl i all ära, men det görs inte sån här musik längre.
 
Trådskapare
N

n_micke

Medlem
Läskig mix mellan potentiellt bra och hemsk musik.... Gillade halvgrowlandet :)
Tråden fick mig att sätta på en partyfavorit som är från tråden "Bra och skön musik" Tack @Kostjan ! Vintipsen är farliga men musiktipsen bra och helt ofarliga!

Haha, "vrål-synth" är den bästa. In flames nu om det känns mer bekvämt :D
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Haha, "vrål-synth" är den bästa. In flames nu om det känns mer bekvämt :D

Äldre In Flames, bland de bästa "ever", som går att dricka till vad som helst.... allt dricka blir bra på något sätt;)

Helst virre förstås...
 

Mats

Gone todash....
Tror In Flames var på samma Metaltown som jag föll för Systen of A Down på!!
Har bytt i lurarna nu till gammal Necrogoblicon, och ska övergången där vara bra ska det väl vara en med lite 90-talsgitarrer i början:
 

Bearman

a´lea iacta est iterum

Mats

Gone todash....

Sen har vi vi ju detta <3
Har haft skyhöga förväntningar på dem men har sett dem på ett par metall-festivaler och tyvärr aldrig blivit imponerad live. Båda gångerna varit peppad men inte fått vad jag förväntat mig. Möjligen jag som falerar eller de som är mer av ett studioband???
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Tror In Flames var på samma Metaltown som jag föll för Systen of A Down på!!
Har bytt i lurarna nu till gammal Necrogoblicon, och ska övergången där vara bra ska det väl vara en med lite 90-talsgitarrer i början:

System of a down är ett jättebra band från 00-talet och framåt... men In Flames äldre alster spelar i en helt annan division tycker jag.... såg dom i Uppsala för något år sedan och det var bland de bästa live spelningar jag varit på. och då är jag nästan ett halvt sekel gammal och sett det mesta i metalväg
 
Last edited:

Bearman

a´lea iacta est iterum
Har haft skyhöga förväntningar på dem men har sett dem på ett par metall-festivaler och tyvärr aldrig blivit imponerad live. Båda gångerna varit peppad men inte fått vad jag förväntat mig. Möjligen jag som falerar eller de som är mer av ett studioband???

Aldrig sett dem live... men gillar man live band och den musikstilen, så bör man lyssna på Nightwich istället..
 
Trådskapare
N

n_micke

Medlem
Hör kär jag igen... Guns n roses. - Since i dont have you. When you walk down on me! Fina grejer, Å*telefgrafen o så...
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
För att visa att jag inte bara gillar gammalt, så lyssnar jag nu på Amon Amaths nya alster... grymt bra skiva... om ni fattar va det är kan ni börja med: Crack in the sky eller When once again we can set our sails
 

Mats

Gone todash....
Var tvungen att bakåtgoogla lite.. Såg System på Metaltown 2011 och blev totalt blown away! Är så gammal att jag aldrig hade hört talas om dem före det men var på festivalen och såg dem av en slump och sällan har jag blivit så imponerad av något "nytt"! Var när de hade haft ett hiatus och inte synts på 5 år och hade en av sina första spelningar efter det.

Bäst annars på den festivalen:
Avenged Sevenfold!
Arch Enemy!
Angela! Med den rösten, varför slutade hon?
Cavalera Conspiracy!
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Har inte sagt det till någon på forumet, men vi brukar faktiskt ha metalBYOB hos mig ibland... Alltid de bästa provningarna.... Alkoholhaltiga drycker funkar alltid bra med musik...

Arch Enemy sångerska (läs: grosskopf) tror jag skulle skaffa familj, så hon la av... Synd trots en snygg ny sångerska med ok sång, så har det inte blivit något lyft... Har inte hundra koll, men tror en av bröderna som ingick i bandet la av samtligt pga barnet...
 
Toppen