StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Tycker mig minnas att det skall finnas en originaltråd, men hittar den icket...
Kvällens onsdagstema: En dyr och en god.
Eller: Ett sommarvin och en bastant pjäs.
Middagsmat: onsdagspizza
2020 Michel Delhommeau Muscadet de Sèvre-et-Maine Sur Lie Cuvée Harmonie (Melon de Bourgogne)
Ett kärt återseende. Bör nog överväga att inhandla ytterligare en låda av detta helt underbara exempel på fantastisk Muscadet. Under hunkan på nätbutik.
2007 Bodegas Iñaki Nuñez Navarra Opus 11 Pago de Cirsus (Tempranillo och Syrah)
Rejält tung spansktalande lyxbutelj från Navarra. Ploppet resulterade i fantastiska dofter i hela köket! En av mycket få producerade flaskor på denna egendom där "ingen ansträngning är för stor, ingen kostnad för hög". Det är väl vad som krävs för att producera ett vin på temat de luxe som kontinuerligt ger kvalitet vid varje plopp. Auktionsfynd med originallåda.
Så här skriver producenten på sin hemsida (översatt från spanska):
Jag tolkar pairing som: pizza.
Kvällens onsdagstema: En dyr och en god.
Eller: Ett sommarvin och en bastant pjäs.
Middagsmat: onsdagspizza
2020 Michel Delhommeau Muscadet de Sèvre-et-Maine Sur Lie Cuvée Harmonie (Melon de Bourgogne)
Ett kärt återseende. Bör nog överväga att inhandla ytterligare en låda av detta helt underbara exempel på fantastisk Muscadet. Under hunkan på nätbutik.
2007 Bodegas Iñaki Nuñez Navarra Opus 11 Pago de Cirsus (Tempranillo och Syrah)
Rejält tung spansktalande lyxbutelj från Navarra. Ploppet resulterade i fantastiska dofter i hela köket! En av mycket få producerade flaskor på denna egendom där "ingen ansträngning är för stor, ingen kostnad för hög". Det är väl vad som krävs för att producera ett vin på temat de luxe som kontinuerligt ger kvalitet vid varje plopp. Auktionsfynd med originallåda.
Så här skriver producenten på sin hemsida (översatt från spanska):
Tempranillo, Syrah. Aged for 18 months in new French oak barrels. Aromas of ripe fruits, spicy, with a subtle reduction. Everything is present in the right amount: alcohol, tannins, and acidity. Silky, velvety. Complex and full-bodied. Well-settled in the barrel with good concentration. D.O.P. Pago Bolandin.
Pairing: Perfect to accompany grilled game red meats or meat stews, beef, roasted pork, lamb or goat, and mature cheeses.
Jag tolkar pairing som: pizza.
Last edited: