Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad vet ni om detta vin?

Orpale

Medlem
bild.jpg


Vann nyligen budgivningen på detta vin, var lite för rask på avtryckaren och råkade bjuda på fel vin.

Detta var det som stod på auktions sidan.

Brauneberger Juffer-Sonnenuhr Haag

Mosel-Saar- Ruwer

Ferdinand Haag-Erben, Willi Haag
 

JoelK

Medlem
SV: Vad vet ni om detta vin?

Jag är (som ni märkt här) lite ny men har själv hittat lite gammla tyska så fått plugga lite i ämnet, och vad jag förstått så är det ett bra läge, bra odlare. Men 81-82 var inte så jätte bra år, typ 75-80 enligt bedömmare. Men året innan,80, ska varit skit :)

Får man fråga vart du ropa in gamla tyska viner?
Jag tycker det är kul med tyskt, men här hemma när jag skummat gammla auktioner ser jag inga.
Och inte direkt hittat andra ställen som säljer heller.
 
Toppen