Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Världsmästaren ger 90 poäng

Är det 10 poäng mindre än Parker skulle ge? Frågor frågor, får vi någonsin svar på dessa?

539906_10150704340159294_45156164293_9225922_1048725423_n.jpg
 
Trådskapare
A
SV: Världsmästaren ger 90 poäng

Andreas L skrev:
Var det för högt eller? Blint är blint i alla fall... :)
Bonnaire gör bra grejer men jag hade nog gett max 89 poäng (89+ då ) :)

PS: Var inte Variance ett årgångsvin förut, kan inte påminna mig att jag druckit en årgångslös variant.
 

Andreas L

Medlem
SV: Världsmästaren ger 90 poäng

Men det är ju just detta som är intressant ! Jag blindar ca 500 viner i månaden för Tasted Journal med min kollega Markus Del Monego (best sommelier of the world 1998 samt MW) bådas kommentare och poäng presenteras samt genomsnittspoäng. Det sker alltid att något mindre känt/renommerat vin får en bra score och att ett dito känt/prestigefyllt får en sämre poäng. Blint är blint, det finns alltid någon som tycker att man är pantad och inte kan prova vin, men, jag är bara nöjd om sådana "misstag" sker, jag har i alla fall provat tillräckligt med vin för att få säga vad jag tycker :D
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Världsmästaren ger 90 poäng

Anders Landström skrev:
Bonnaire gör bra grejer men jag hade nog gett max 89 poäng (89+ då ) :)

PS: Var inte Variance ett årgångsvin förut, kan inte påminna mig att jag druckit en årgångslös variant.
Den som funnits till försäljning har varit NV. Vilka årgångar har du druckit?
 
Trådskapare
A
SV: Världsmästaren ger 90 poäng

Blint är absolut blint, Har inte druckit Bonnaire Variance NV så jag kan inte bedömma men de årgångsbetecknande var bra.
Poäng tycker jag är extremt svårt, så mycket som spelar in när man provar, tid på dygnet, dagsform, någon grad temperaturskillnad på vinet etc.

Tyckte fotot på dig var rätt kul, med rödvin och allt :)
 
Trådskapare
A
SV: Världsmästaren ger 90 poäng

magnum skrev:
Den som funnits till försäljning har varit NV. Vilka årgångar har du druckit?
Jag har anteckningar om en 1996 bland annat (från slutet av 2003). I ett excelark jag använde förut så det kan vara felaktigt. Har ett svagt minne att jag druckit andra årgångar men inga anteckningar
 

kayaker

Cyklist
SV: Världsmästaren ger 90 poäng

Anders Landström skrev:
Jag har anteckningar om en 1996 bland annat (från slutet av 2003). I ett excelark jag använde förut så det kan vara felaktigt. Har ett svagt minne att jag druckit andra årgångar men inga anteckningar
Står inget om det på http://www.champagne-bonnaire.com/en/th ... e-variance men det skulle ju kunna vara vin från en årgång som ligger för för kort tid.
Jag gillar citatet
A champagne for amateurs!
 

Per Stade

Lege artis
SV: Världsmästaren ger 90 poäng

Med "A champagne for amateurs!" avser de troligen den franska, positiva
betydelsen av amateur: Au sens propre, un amateur est quelqu'un qui aime
une ou plusieurs choses, un art. On parle par exemple d'amateur de musique,
d'amateur de champagne...
 

kayaker

Cyklist
SV: Världsmästaren ger 90 poäng

Per Stade skrev:
Med "A champagne for amateurs!" avser de troligen den franska, positiva
betydelsen av amateur: Au sens propre, un amateur est quelqu'un qui aime
une ou plusieurs choses, un art. On parle par exemple d'amateur de musique,
d'amateur de champagne...
Sant! Tänkte inte på det. Det blir inte så bra när man översätter det rakt av...
 
Toppen