Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

var ska man vända sig om man vill sälja sitt finare vin

ingang

Medlem
Har slutat dricka alkohol och skulle därför vilja sälja de vinflaskor, 10-15st finare viner, prisklassen 350-850kr på systembolaget.
Jag undrar var man ska vända sig om man vill sälja det!
tack på förhand
 

moos

Medlem
SV: var ska man vända sig om man vill sälja sitt finare vin

Vad är det för flaskor?
 
Trådskapare
I

ingang

Medlem
SV: var ska man vända sig om man vill sälja sitt finare vin

2 st Roc de Cambes (nr 95476)
1 st La Chapelle de la Mission Haut-Brion (nr 96752)
1st Château Montrose (nr 96709)
2st Pommard Premier Cru Les Charmots (nr 99612)
1st Serego Alighieri Vaio Armaron Amarone (nr 2419)
3st Amarone della Valpolicella Classico (nr 32145)
1st Château de Fargues Blanc (nr 99015)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: var ska man vända sig om man vill sälja sitt finare vin

OM vinerna du har är de årgångar som finns på Systembolaget så skulle jag nog rekommendera att du tar tillbaka vinerna dit och förklarar att du lagt ned vinet och vill lämna tillbaka vinerna. Det borde gå alldeles utmärkt.

Är det äldre årgångar så kan du ju alltid kolla med vinauktionerna.

Det är lite ont om andra alternativ tyvärr.

Jimmy
 
Trådskapare
I

ingang

Medlem
SV: var ska man vända sig om man vill sälja sitt finare vin

även om jag köpte dom där för c:a ett år sedan, kvittona har jag inte sparat?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: var ska man vända sig om man vill sälja sitt finare vin

Borde inte vara någon fara att lämna tillbaka grejerna.

Prova, det enda som kan hända är att de säger nej.
 

SUPRA

Bäst
SV: var ska man vända sig om man vill sälja sitt finare vin

SB har en regel om att man ska ha kvitto och att det inte ska ha gått över 14(?) dagar.
MEN - den är nog mer för att man inte ska lämna tillbaka glögg efter julafton, och även det går bra. ;)
Annars kan du ju hänvisa till att du blivit nykterist efter att ha sett deras reklam ;)
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: var ska man vända sig om man vill sälja sitt finare vin

SUPRA skrev:
SB har en regel om att man ska ha kvitto och att det inte ska ha gått över 14(?) dagar.
MEN - den är nog mer för att man inte ska lämna tillbaka glögg efter julafton, och även det går bra. ;)
Annars kan du ju hänvisa till att du blivit nykterist efter att ha sett deras reklam ;)
Haha mycket träffande! det där med nykterist har ja faktiskt fått lära mig att man måste uppmuntra på Bolaget, det va ett riktigt fint tips, men mycket riktigt ett bra sätt om man inte har kvitto
 

Tristanqx

Medlem
SV: var ska man vända sig om man vill sälja sitt finare vin

Kanske inte så smart att så uppenbart bryta mot reglerna.
Sen kan jag tycka om du köpt dessa viner på systembolaget att du valt mediokra viner till högt pris, Är högt prissatta på systembolaget mot utomlands, hur tänkte du när du köpte dessa?
 
SV: var ska man vända sig om man vill sälja sitt finare vin

Tristanqx skrev:
Kanske inte så smart att så uppenbart bryta mot reglerna.
Tack, posten bortplockad.

För alla, köp och sälj är inte tillåtet på forumet och poster blir borttagna direkt.
 
Toppen