Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Varför anställde Parker Neal Martin?

Andreas L

Medlem
Jag har inget emot någon av herrarna men deras smak har inte mer gemensamt än vad Lars Ohly och Jimmie Åkesson har politiskt sett
Ett exempel

"Wine Advocate # 194
May 2011 Robert Parker 94 Drink: 2011 - 2026 $69-$86 (150)
Remarkably low yields of 18 hectoliters per hectare have resulted in one of the most seriously endowed, concentrated wines of the vintage. Coming in at 14.5% natural alcohol, the 2008 Peby boasts a dark purple color as well as hints of lead pencil shavings, white chocolate, blackberries, blueberries and a touch of new oak. This seamless, evolved offering is ideal for drinking now and over the next 15+ years. It is a big, modern-styled, exuberant, flamboyant St.-Emilion that old school traditionalists may have trouble accepting.

Neal Martins omdöme


Wine Journal
May 2009 Neal Martin (75-77) Drink - $69-$86
En primeur barrel sample. Over-extracted on the nose – ripasso, prune. The palate is sickly sweet and cloying. Tasted April 2009.

Citerat från the wine advocate
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Varför anställde Parker Neal Martin?

Hmmm, jag vet faktiskt inte. Jag har inte riktigt följt herr Martin så värst mycket, jag vet att vi är hyggligt synkade på musik och jag gillar hans stil. När vi var nere och provade i april så var han på en av Bordeaux Superieurprovningarna som vi var på också och det är ju alltid uppmuntrande att se någon av herrarna ute bland "vanligt" folk. Han satt i ett hörn med sin laptop i knät och sprang som en liten iller och hämtade vin.

Uppfriskande.

Jag tror att den stora skillnaderna dem mellan kan sammafattas med parkers sista mening i sin provningsanteckning och hela Martins.

Martin förefaller vara en "old-school traditionalist". Skönt med sådana, kan behövas för balansen.
 
Trådskapare
A

Andreas L

Medlem
SV: Varför anställde Parker Neal Martin?

Att han rör sig bland vanligt folk säger ju en hel del om hans nivå... ::)

Skämt åsido - han är en traditionalist, det får han gärna vara, men att han jobbar för parker är ju konstigt då de är raka motsatser i tycke och smak...
 
SV: Varför anställde Parker Neal Martin?

Det är väl kanske ett sundhetstecken hos herr Parker. Bra med lite balans och det är ju inget fel med en medarbetare som har andra åsikter.

Får kolla in mer av Neal Martin då Parker och min smak inte är direkt synkade
 

sunqan

Vinös
SV: Varför anställde Parker Neal Martin?

Han kanske insåg att han behövde en "old school traditionalist" som kan uppskatta gamla hederliga viner? ;)
Neal Martin är ju uppenbarligen en så...
 
SV: Varför anställde Parker Neal Martin?

Jimmy Forsman skrev:
Det här kan vara en anledning. Vilket också kan förklara varför de har kört så hårt med dubbelarbete de senaste åren: http://www.thedrinksbusiness.com/2012/0 ... successor/
Intressant. Ger en hel del cred till Neal Martin. Kommer väl att påverka priserna på vinerna han ratar :)

Ser att Parker lyssnat på Andreas L också. Skit, driver väl upp priserna på 2001 just när jag förstod att de var så pass goda just nu

He also picked out 2001 as being “underrated” and “drinking beautifully”.
 

chambertin

Medlem
SV: Varför anställde Parker Neal Martin?

shorepower skrev:
Ser att Parker lyssnat på Andreas L också. Skit, driver väl upp priserna på 2001 just när jag förstod att de var så pass goda just nu
Du behöver inte vara orolig förrän han sätter en siffra bakom det. :)
 
Toppen