Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Varning! Stöld igen La Cuvee i Göteborg

BallyJ

Medlem
Jag vill varna för nya stölder efter att de nya passerkorten lämnats ut. Har blivit av med ca 20 flaskor dyra viner. Upptäckte detta idag och larmade Opalens jour där ansvarig inte vill göra något alls. Mitt förslag var att spärra alla kort igen men jouren ville inte kontakta någon som kunde göra det pga att det är helg. Ingen åverkan den här gången heller så rekommenderar alla att tömma sina fack omgående. Efter 8 år måste jag tyvärr säga att La Cuvee inte är en säker lagringsplats längre.

Callxx

Medlem
Fyfan, jag lider med dig! Jag saknade som tur var ingenting från facket! Men kommer flytta allt därifrån till veckan oavsett!

Trådskapare
BallyJ

BallyJ

Medlem
Fyfan, jag lider med dig! Jag saknade som tur var ingenting från facket! Men kommer flytta allt därifrån till veckan oavsett!
Tack, har inventerat av vilka flaskor som är stulna och tömt mitt fack samt polisanmält. Det knepiga är att jag har varit i källaren två gånger efter att de gamla korten spärrades både 15/3 och antingen 21 el 22/3(lite osäker men loggarna kommer bekräfta detta) och då saknades inget. Men idag (27/3) var det ett stort hål i facket där ett antal flaskor fattades på platser bredvid varandra(strax över 20 st). Jag är väldigt irriterad på Opalen som gick ut med att stölder förekommit först 27/3 fast de vetat om det i mer än två veckor. Jag hade gärna fått möjlighet att agera utifrån den information så fort som möjligt.
Min rekommendation är töm era fack så fort som möjligt för den som stjäl kommer fortfarande in i vinkällaren…

Jos

Medlem
Jag vill varna för nya stölder efter att de nya passerkorten lämnats ut. Har blivit av med ca 20 flaskor dyra viner. Upptäckte detta idag och larmade Opalens jour där ansvarig inte vill göra något alls. Mitt förslag var att spärra alla kort igen men jouren ville inte kontakta någon som kunde göra det pga att det är helg. Ingen åverkan den här gången heller så rekommenderar alla att tömma sina fack omgående. Efter 8 år måste jag tyvärr säga att La Cuvee inte är en säker lagringsplats längre.
Fan va surt! Men sätter ni inte egna hänglås på burarna?

Waruda

Medlem
Kommer man in i lokalen så är väl inte ett hänglås något större problem.
Sök på LockPickingLawyer på youtube för lite info + underhållning.

Mexikanaren

Medlem
McNally är också högst underhållande, tror de jobbar tillsammans på LPLs firma?

Men ja, videorna de har visar tyvärr hur enkelt det är att ta sig förbi ett hänglås

Nyllet

Medlem
Hur funkar det med försäkring i det här fallet? Hoppas innerligt att det inte strular för dig BallyJ

Jos

Medlem
Vadå tror du att det är han som länsar källaren? Låter otroligt

Lite som att säga att det inte är några problem att stavhoppa in över det 6 meter höga staketet, kolla bara Duplantis på YouTube ;)

Seriöst, klart det är enkelt att öppna ett bra hänglås med rätt verktyg men vi pratar väl inte någon som gått runt med vinkelkap? Eller?

Bastardo

Medlem
Jag vet ingenting om La Cuvée. Säger bara att ett hänglås inte är särskilt säkert.
Det är synd om det finns oärligt folk bland vinentusiasterna, men det har jag mycket svårt att tro. Någon utifrån måste ha fått tillgång till lokalerna och förser sig med billigt dricka.

Toppen