Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vart får tag på BRA oxfile i västsverige?

Mysonoxen

Medlem
SV: Vart får tag på BRA oxfile i västsverige?

lepatrik skrev:
Apropå idioter, min sambo har en fablesse för högkvalitativ underhållning såsom Bonde söker fru. Paret har funnit varandra och vunnit en resa, på stjärnkrogen på plats skickar kvinnan tillbaka köttet... för det var inte helt genomstekt hahahahhahahaha ursäkta men det här är så komiskt så jag trillar av stolen, hoppas ni sett detta :)

Påminner om en resa jag gjorde med x2000 för en del år sedan. snett bredvid mig satt ett par i 60-årsåldern som vunnit en kryssning + tågresa på bingolotto och som prompt skulle skryta med detta för sina ointresserade medpassagerare.

Sedan började de beställa mat och trodde att det ingick vilket det inte gjorde "men det står ju att ni har tillgång till restaurangvagn" sa den mycket korkade kvinnan i sällskapet. "Nåja, vi har ju egen mat med och kött på restauranger är aldrig riktigt genomstekt" fnös hon sedan och drar upp en burk med sura gamla mackor som luktade så illa att halva kupén fick kväljningskänslor.

"Och champagne har vi med" säger hon och drar upp en flaska mousserande vin, ett tyskt otyg till vin i 50 kronors klassen som jag inte vet om det saluförs längre.

Då kommer äntligen straffet från Gud. Flaskan är ljummen och har skumpat runt en del, en ljudlig korksmäll hörs och så har både kärring och gubbe fått en rejäl ofrivillig dusch och deras sura mackor simmar i halva flaskinnehållet.

Kan villigt erkänna att jag skrattade gott åt de där dårarna.
 
Trådskapare
V

v_skogh

Medlem
SV: Vart får tag på BRA oxfile i västsverige?

Krug skrev:
Jag håller med, jag föredrar en riktigt bra biff eller en bra entrécôte vilken dag som helst framför oxfilé. Det är mer smak i köttbitarna som har insprängt fett än de helt fettfria filébitarna. Speciellt om man hittar riktigt vackert marmorerade, välhängda biffar.

Jag tänkte mest på kvaliten som vi fick kontra priset, normalt sett älskar jag en bra filé.
Men jag kan hålla med, en fin entrecote står sig alltid bra och känns oftast som ett säkrare kort då kvaliten av någon anledning verkar vara jämnare.
 

lepatrik

Medlem
SV: Vart får tag på BRA oxfile i västsverige?

Var sak har sin plats, samma gäller för oxfile och entrecote ;) även om jag oftast föredrar entrecote finns det många gånger riktigt bra oxfile är "priceless".
 
Toppen