Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

vart köper ni tryffel?

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Som rubriken lyder vart köper ni bästa tryffeln ifrån?

Jag är sonika mkt enkelt ute efter färsktryffel. Bourgogne brukar vell vara billigast?

Vart och hur mycket har ni gett för tryffeln ni senast köpt? (pris per kilo?)
 
SV: vart köper ni tryffel?

johan1279 skrev:
Som rubriken lyder vart köper ni bästa tryffeln ifrån?

Jag är sonika mkt enkelt ute efter färsktryffel. Bourgogne brukar vell vara billigast?

Vart och hur mycket har ni gett för tryffeln ni senast köpt? (pris per kilo?)
Senast inköpta tryffeln var i Alba av en av de högst ansedda leverantörerna där.
För 40 gram vit albatryffel av högsta kvalitet fick jag ge 160 EUR.
Det är sjukt stor skillnad mellan bourgognetryffel och vit alba. Skall man satsa på svart tryffel brukar Perigord vara ok, men som alltid med all tryffel, så bör man ha en tillförlitlig leverantör. Det är mycket fejktryffel på marknaden.
Tiden från plockning till konsumtion bör också vara kortast möjliga.
 
Toppen