Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vart rekomenderas det att köpa Wagyu oxfilé i huvudstaden?

SwedeDane

Comtes
Då den sämre/bättre(!?) hälften samt svärföräldrar promt vill prova Wagyu oxfilé så tänkte jag kolla med er celebriteter vart ni rekomenderar ett inköp som levererar kvalitet.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vart rekomenderas det att köpa Wagyu oxfilé i huvudstaden?

Borsta skrev:
Då den sämre/bättre(!?) hälften samt svärföräldrar promt vill prova Wagyu oxfilé så tänkte jag kolla med er celebriteter vart ni rekomenderar ett inköp som levererar kvalitet.
Ajajaj måste de så promp envisas med just oxfilé?
Både biffen och Cotten är roligare på dessa fantastiska djur!

Pratar vi konsument pris har jag aldrig sett något under 10k/kilot för filé
Men jag tycker du ska ta ett besök till Melkers 'Kött baren' om du bara ska köpa portionsvis?
Är ni flera så kan jag fixa en hel styckdetalj till avsevärt bättre pris
 
Trådskapare
SwedeDane

SwedeDane

Comtes
SV: Vart rekomenderas det att köpa Wagyu oxfilé i huvudstaden?

Halloj Johan,

Jag har inga problem att gå på biffen istället och då det handlar om 4x 200-350g bitar så är det nog ingen idé att gå på större styckdetaljer om det nu inte finns en trevlig brytgräns i närheten där det lönar sig tillräckligt för att det skall vara intressant.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vart rekomenderas det att köpa Wagyu oxfilé i huvudstaden?

Borsta skrev:
Halloj Johan,

Jag har inga problem att gå på biffen istället och då det handlar om 4x 200-350g bitar så är det nog ingen idé att gå på större styckdetaljer om det nu inte finns en trevlig brytgräns i närheten där det lönar sig tillräckligt för att det skall vara intressant.
Entrecôte brukar man iblnad kunna få köpa små bitar kring kilot. Jag tar och kollar med min grossist imorn så får vi se vad som kan erbjudas
 

kayaker

Cyklist
SV: Vart rekomenderas det att köpa Wagyu oxfilé i huvudstaden?

johan1279 skrev:
Ajajaj måste de så promp envisas med just oxfilé?
Både biffen och Cotten är roligare på dessa fantastiska djur!
De är roligare på allt nöt av bra kvalité.
 
Toppen