Vårtecken

Diskussion i 'Vin' startad av Jens, 26 februari 2016.

1. Jens

Jens Medlem

det kan ju vara svårt att tro det när man tittar ut! Men ikväll det dax för det säkraste vårtecknet i det här hemmet!
    Avsmakning av Dönnhoffs senaste lanserade årgång....
    Vad har ni för vårtecken?

Larseman, Mattias Schyberg, gece och 1 annan gillar detta.
  2. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Vårtecken?

För mig så är det vår när man för första gången på året kan sätta sig med en varm filt på balkongen och lapa vårsol. Självklart så har jag då även en halvtorr riesling från Mosel i handen. :)

TF Nilsson, chambertin, Larseman och 1 annan gillar detta.
  3. gece

gece Man vänjer sig.

Äve för mig är riesling ett vårtecken. Närmare bestämt, varje vår börjar jag tänka att nu ska det pimplas Großes Gewächs under ljusnande kvällar... och sen rör jag inte en riesling förrän i oktober, och tänker att i vår, då jäklar, då ska det drickas riesling. Livets cirkel, en nedåtgående spiral...

Jens, Larseman, Mattias Schyberg och 4 andra gillar detta.
  4. sunqan

sunqan Vinös

Fwiw - det går utmärkt att pimpla riesling större delen av året. :)

Jens, grappa, Mattias Schyberg och 2 andra gillar detta.
  5. sunqan

sunqan Vinös

Igår blev det t.ex en dönnhoff riesling trocken 2011 i all enkelhet i tvfåtöljerna. Mycket trevligt vin.

Gillar deras trocken bättre än den off-dry som Jens vurmar för (2014 som släpptes i oktober var riktigt bra).

grappa gillar detta.
  6. Jens

Jens Medlem

Självklart dricker man riesling året om! vad det gäller torr eller halvtorr har jag svårt leva utan båda varianterna :)

Kostjan gillar detta.
  7. Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77 50 Shades of Grape

Rosé om möjligt Selosse på balkongen. Tänkte dock inviga kompisens nya balkong med Roederer Rosé 08 magnum så snart tillfälle ges.:cool:

Per Stade och Kostjan gillar detta.

Dela sidan