Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Veckans upphandling

Peder

Medlem
SV: Veckans upphandling

En av anledningarna att jag nästan aldrig läser vintidningar! De vinbloggare som jag har gett viner till brukar alltid skriva att det är en gåva/varuprov. Det här är ju helt uppenbart att det bara är en artikel som tidningen får pröjs för.
 

kayaker

Cyklist
SV: Veckans upphandling

Branschens egna regler är rätt tydliga.
Jag antar att de på Winefinder ler i mjugg.
 

Jos

Medlem
SV: Veckans upphandling

Verkar inte finnas så värst mycket de inte gör för pengar på LG. Lite det jag menade med att "urvattna" sitt namn och varumärke. Fortsätter de på inslagen väg så tappas trovärdigheten totalt och det blir lite pojken som ropade varg när de skriver något i fortsättningen...

Men jag antar att det krävs om redaktionen ska kunna hållas med lite middagar och trevliga viner utan att behöva tigga ihop precis allting.
 

chambertin

Medlem
SV: Veckans upphandling

Så här fungerar det i alla branscher skulle jag vilja påstå.
Företaget annonserar flitigt i branschtidning X och får då som tack utrymme med artiklar som dom själva har skrivit.

Det som är tråkigt med LG's (mest för dom själva) web-sajt är ju att den inte verkar ha något (eller mycket lite i alla fall)material som förekommer i tidningen så jag fattar inte hur den skall kunna locka ngn till att prenumerera.
Det som förekommer på webben verkar ju till övervägande del vara produktlanseringsinfo från importörer.

Peder,
Har du provar att skicka in ngn info till LG för att se om dom publicerar det ?
 

Peder

Medlem
SV: Veckans upphandling

Peder,
Har du provar att skicka in ngn info till LG för att se om dom publicerar det ?

Jag var i kontakt med dem och mailade många när vi startade. Pratade även med BGK på "Allt om vin" till och med i telefon när vi startade och skickade ett flertal mail.

Men jag får nog se till att göra som Winefinder och skaffa en kommitté bestående av högt uppsatta medlemmar i "Sveriges vinskribenters förening".

Mitt företag har däremot funnits med i "Livets Goda". När Jamais skrev en artikel där han nämnde två av våra våra vingårdar väldigt mycket så stod det i mikroskopisk text att vinet importeras av oss. Fick otroligt mycket kunder och servern rasade och min hosting var otroligt arga över att jag raserade hela deras server med all trafik från den artikeln.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Veckans upphandling

Det där med winefinder är ju inte så underligt, de sköter ju Mat och Vänners vinklubb. Och hade inte de någonting med LG att göra också? Kommer inte ihåg där.
 
Trådskapare
A
SV: Veckans upphandling

Jimmy Forsman skrev:
Det där med winefinder är ju inte så underligt, de sköter ju Mat och Vänners vinklubb. Och hade inte de någonting med LG att göra också? Kommer inte ihåg där.
Förklarar en del men inte den dåliga texten. Gör det väl än mer konstigt om det är deras vinklubb
 

SUPRA

Bäst
SV: Veckans upphandling

LG brukar ju vara SÅ tydliga med att de aldrig tjänar pengar på de viner de rekommenderar...?
 
Toppen