Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vi vill höra din åsikt

Hej!

Vi är sex studenter som studerar Grafisk design och kommunikation på Linköpings Universitet. Vi läser just en kurs om Varumärken och värdeskapande och har som uppgift att analysera vinimportören Arvid Nordquist och hur de kan stärka sitt varumärke. Därför skulle vi vilja höra era tankar och åsikter genom att ni svarar på en kort enkät. Alla svar är helt anonyma och kommer endast användas i forskningssyfte. Själva enkäten tar inte mer än 15 minuter så hoppas ni kan ägna dessa minuter till att hjälpa oss. Tack!
https://forms.gle/XNzpBkyQn9UZioxV6
 

chambertin

Medlem
... och hur de kan stärka sitt varumärke.
Kort svar lite utanför enkäten men från mig (och troligen många fler här på forumet) så skulle dom stärka sitt varumärke en hel del om dom skippade dom här produkterna (och några fler liknande):
upload_2020-9-29_21-45-41.png
upload_2020-9-29_21-46-22.png
upload_2020-9-29_21-46-51.png
upload_2020-9-29_21-48-11.png
 

Martinski

Medlem
Tror väldigt få associerar Arvid Nordquist eller har ens koll på att de importerar viner. Skulle nog säga att typ 90-95% associerar de med kaffe, är nog bara vi vinnördar o de inom restaurang som vet de importerar o distribuerar viner.
 

HerrDruva

Medlem
Jag kunde tyvärr inte gå vidare i enkäten. Flera frågeställningar var tvetydiga. Jag bifogar här en bild på ett exempel.
När brukar man som privatperson "välja vinimportör"?
Oavsett om det är en flaska Krug, Muga eller Guidalberto jag vill ha så kommer jag köpa den oavsett vem som är importören. När det testas nya viner av okända producenter spelar importen väldigt liten roll i vilken jag väljer. Det blir svårt att välja tre alternativ då.
20200930_104430.jpg
 

sunqan

Vinös
Jag kunde tyvärr inte gå vidare i enkäten. Flera frågeställningar var tvetydiga. Jag bifogar här en bild på ett exempel.
När brukar man som privatperson "välja vinimportör"?
Oavsett om det är en flaska Krug, Muga eller Guidalberto jag vill ha så kommer jag köpa den oavsett vem som är importören. När det testas nya viner av okända producenter spelar importen väldigt liten roll i vilken jag väljer. Det blir svårt att välja tre alternativ då.
Visa bifogad bild 20964
Fast... om jag vill prova nåt nytt kan importören vara intressant. Bristly och ekade viner som exempel.
 

sunqan

Vinös
Jag kunde tyvärr inte gå vidare i enkäten. Flera frågeställningar var tvetydiga. Jag bifogar här en bild på ett exempel.
När brukar man som privatperson "välja vinimportör"?
Oavsett om det är en flaska Krug, Muga eller Guidalberto jag vill ha så kommer jag köpa den oavsett vem som är importören. När det testas nya viner av okända producenter spelar importen väldigt liten roll i vilken jag väljer. Det blir svårt att välja tre alternativ då.
Visa bifogad bild 20964
Just den där frågans alternativ är fock otydliga - känt namn/märke? Syftar det på imporören? Dvs är det mer sannolikt att jag väljer ett vin från spendrups än ett från arvid? ( bärs mot kaffe,)
 
Toppen