Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilka leverantörer köper ni flest flaskor ifrån?

kayaker

Cyklist
Systembolaget dominerar fortfarande för mig, men jag har även beställt och beställer även från ffa:
  • Franska Vinlistan
  • Caviste
  • Winefinder
  • Vinsummum
  • Der Weinweber
  • Tryffelsvinet (en primeur)
  • Carlo Merolli
  • X-Wine
 

Segol

Medlem
Jag handlar en del på vårt kära monopol, i övrigt blir det många olika nätbutiker. För några år sen köpte jag mycket från millesimes.com men sen de höjde fraktpriserna med sisådär 100% är det sällan värt det längre.
I allmänhet kollar jag på vinopedia/wine-searcher efter det jag vill ha och sen beställer jag hos den som är billigast, jag har aldrig haft nåt problem med nån leverans och har säkert handlat från 15 olika handlare de senaste åren. Om jag kikar på mina senaste beställningar har jag lagt dom hos Ton Overmars, NobleWine, Feineweine, Tresors des Vignes, Weinhandel Diehl, BaroloBrunello, Exelwines och Millesimes.

Liksom @Jos kör jag med leverans till jobbet så jag slipper hålla mig hemma eller hämta ut saker på den lokala ICA-affären eller Posten företagscenter. Mycket smidigare att receptionen ringer och säger att jag fått paket :)
 

Silex

Medlem
Köper fortfarande mest på Systembolaget, men har flera gånger beställt från Caviste, Franska Vinlistan, Flaskposten, barolobrunello, Plus-de-bulles. Sedan har jag köpt från en mängd olika butiker i Europa om de haft specifika flaskor jag letat efter till ett rimligt pris. Har nästan aldrig haft några problem. Det enda är att leveranskostnaderna skiljer sig så mycket mellan olika leverantörer, vilket kan vara frustrerande.
 

Pessoa

Medlem
Läget i lagret:
1. SB 50%
2. Vinlådan 18%
3. Caviste 10%
Resten jämnt fördelat på Atomwine, Gaston och Terroirviner.
 

grappa

Medlem
Mest på SB.
Xwine, Winefinder, Vinupplevelser har bra kvalitet.
I Danmark; Philipssons, Carlo och Theis. Thies cash and carry i Kph är verkligen värt ett besök.
 
Toppen