Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilken Bordeaux ska jag välja?

Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Vilken Bordeaux ska jag välja?

Och jag fattade först nu. Skyller på att läste på mobilen. ;)

Blir att gå och köpa Palmer imorgon då!
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Vilken Bordeaux ska jag välja?

Anders Landström skrev:
Till skillnad mot fat eller BiB

Till skillnad från annan sorts magi så klart, t.ex. sån som trollkarlar ägnar sig åt. Du är så begränsad i din fantasi, Anders.

Tack för tipset, Jos!
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Vilken Bordeaux ska jag välja?

Och tack Magnum för tipsen! Återkommer med anteckningar!
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Vilken Bordeaux ska jag välja?

Jag blandade ihop priserna på Palmer 1999 och 2000. :( Så här är priserna på de viner ni nämnt
Palmer 1999: 2067 kr
Palmer 2000: 3498 kr
Palmer 2001: 1797 kr
Comtesse de Lalande 1996: 2862 kr
Comtesse de Lalande 2000: 2147 kr
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Vilken Bordeaux ska jag välja?

Letade längre ner i listan och hittade följande viner som också är rimligt prissatta:

2005 Les Forts de Latour (1781 kr)
2005 Lynch Bages (1431 kr)
2003 Le Petit Cheval (1350 kr)
2002 La Mission Haut Brion (1463 kr)

Något att ha?
 

Jos

Medlem
SV: Vilken Bordeaux ska jag välja?

Jos skrev:
Pichon Comtesse -96, - satan så bra. Dyr tobak, stall, gammalt välanvänt läder och fantastiska rostade fat du bara får i en riktigt bra Bordeaux. Total munutfyllnad och ett lååångt avslut med en frukt du inte ens fattade fanns där efter att du doftat.
Hittade detta :p
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Vilken Bordeaux ska jag välja?

Låter onekligen lockande, Jos!

Läste just att det är stopp för all alkoholförsäljning i Filippinerna från och med imorgon och fem dagar framåt. Detta för att befolkningen ska vara nykter på valdagen på måndag. :D

Nåväl, det fick mig att rusa iväg till vinbutiken på lunchen och det blev en Comtesse de Lalande 2000 till att börja med. Den korkas nog upp i helgen.
 

SUPRA

Bäst
SV: Vilken Bordeaux ska jag välja?

Elvis skrev:
Läste just att det är stopp för all alkoholförsäljning i Filippinerna från och med imorgon och fem dagar framåt. Detta för att befolkningen ska vara nykter på valdagen på måndag. :D

Nog för att de ofta är småväxta, men blir de verkligen SÅ bakis? ;D
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Vilken Bordeaux ska jag välja?

Elvis skrev:
Låter onekligen lockande, Jos!

Läste just att det är stopp för all alkoholförsäljning i Filippinerna från och med imorgon och fem dagar framåt. Detta för att befolkningen ska vara nykter på valdagen på måndag. :D

Nåväl, det fick mig att rusa iväg till vinbutiken på lunchen och det blev en Comtesse de Lalande 2000 till att börja med. Den korkas nog upp i helgen.

Ett mycket bra initiativ från Filipinska myndigheterna. Det borde verkligen införas i Sverige också. En hel månad innan.
 
Toppen