Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilken Champagne till nyår 2012

Per Stade

Lege artis
SV: Sv: Vilken Champagne till nyår 2012

perpro skrev:
Systemet byter årgångar i systemen men behåller samma artikelnummer (ibland, inte på finfinviner) när leverantören börjar leverera den nya årgången. Men det kan finnas lager av gamla årgången i olika butiker.

Som någon skrev häromdagen får man ibland tom fel årgångar på BS.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2


Efter provningen av De Saint Gall 2004 beställde jag en låda (litar obetingat på
forummedlemmarnas goda smak). Den 16 november fick jag ett SMS om att den
hade kommit. Ringde och kollade och naturligtvis var det 2005 som levererats.
Bad den vänliga expediten ordna en låda med rätt årgång, vilket hon gjorde
omgående. Sedan hände inget. Efter en dryg vecka gick jag in och frågade vad
som hänt. Inte kommit än, skall skickas från en annan butik med posten, vilket
kan ta tid, blev svaret. Efter nästan 14 dagar fick jag besked om att posten krossat
hela lådan och att en ny var beställd, den här gången från Götlaborg. Ytterligare en
vecka senare kom lådan.
Så tyvärr är det nog ännu färre 2004or kvar i butikerna nu om det ens finns några.
På nätet har de ändrat årgången nu till 2005 på De Saint Gall.
Att årgången inte stämmer med den beställda är inte alls ovanligt, jag har råkat ut
för det allt för många gånger.
 
SV: Sv: Vilken Champagne till nyår 2012

Per Stade skrev:
Efter provningen av De Saint Gall 2004 beställde jag en låda (litar obetingat på
forummedlemmarnas goda smak). Den 16 november fick jag ett SMS om att den
hade kommit. Ringde och kollade och naturligtvis var det 2005 som levererats.
Bad den vänliga expediten ordna en låda med rätt årgång, vilket hon gjorde
omgående. Sedan hände inget. Efter en dryg vecka gick jag in och frågade vad
som hänt. Inte kommit än, skall skickas från en annan butik med posten, vilket
kan ta tid, blev svaret. Efter nästan 14 dagar fick jag besked om att posten krossat
hela lådan och att en ny var beställd, den här gången från Götlaborg. Ytterligare en
vecka senare kom lådan.
Så tyvärr är det nog ännu färre 2004or kvar i butikerna nu om det ens finns några.
På nätet har de ändrat årgången nu till 2005 på De Saint Gall.
Att årgången inte stämmer med den beställda är inte alls ovanligt, jag har råkat ut
för det allt för många gånger.

Så det var för en gångs skull inte bolaget utan Posten som tabbade sig? Förbannat klantigt att krossa en låda champagne måste jag säga. Hoppas det blev en jävla massa att städa för klåparen.
 

Dovberg

Medlem
SV: Sv: Vilken Champagne till nyår 2012

Per Stade skrev:
Efter provningen av De Saint Gall 2004 beställde jag en låda (litar obetingat på
forummedlemmarnas goda smak). Den 16 november fick jag ett SMS om att den
hade kommit. Ringde och kollade och naturligtvis var det 2005 som levererats.
Bad den vänliga expediten ordna en låda med rätt årgång, vilket hon gjorde
omgående. Sedan hände inget. Efter en dryg vecka gick jag in och frågade vad
som hänt. Inte kommit än, skall skickas från en annan butik med posten, vilket
kan ta tid, blev svaret. Efter nästan 14 dagar fick jag besked om att posten krossat
hela lådan och att en ny var beställd, den här gången från Götlaborg. Ytterligare en
vecka senare kom lådan.
Så tyvärr är det nog ännu färre 2004or kvar i butikerna nu om det ens finns några.
På nätet har de ändrat årgången nu till 2005 på De Saint Gall.
Att årgången inte stämmer med den beställda är inte alls ovanligt, jag har råkat ut
för det allt för många gånger.

Båda händelserna har hänt mig med. Beställde en låda champagne. Skulle vara -02, men fick -00. Då var det "löjligt" när jag ville skicka tillbaks lådan, enligt personalen. Klart fan att jag inte vill ha -00 när jag beställt -02. Beställde en låda clos du roi från -09. Posten hade "tappat" lådan och två flaskor fanns kvar bara. Vinerna försvann över hela landet så fick finna mig i att bara få två. Helt sanslöst dåligt!
 

Magikern

Medlem
SV: Vilken Champagne till nyår 2012

Anders Landström skrev:
Saint Gall BdB 2004 är absolut intressant. Man får vara försiktig och se till att det verkligen är 2004. På SB har man bytt till 2005 vilket inte riktigt är samma vin.

Jag hade tänkt ge en 04 i Julklapp, var lite orolig att det var en 05 jag råkat köpa men kollade idag och visst var det en 04. Finns fortfarande 04:eek:r kvar åtminstone i Malmö :)
 
Toppen