Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilket standardbubbel?

Andreas L

Medlem
SV: Vilket standardbubbel?

anders skrev:
Jag gjorde en snabb slagning på Google och de hade då inte hört talas om klubben Blue Top. Vad är det du håller hemligt, ditt världsmästarpervo...?

Blauer topf - die beste im swingers-perversitäten... :p
 

kayaker

Cyklist
SV: Vilket standardbubbel?

Lando skrev:
Jo då för fan, den är klart drickbar, inte värre än "your average 150 kr vittjut" men det är ju knappast en prestigeskumpa om man säger så.. ;) Ger säkert lite lyxkänsla om man inte brukar dricka champagne också. Köp en flaska och prova, den är ju billig och du kan i värsta fall göra nån drink på den eller ha den i käket!
Skulle man inte ha Henriot 1996 i käket? ;)
 

Lando

Medlem
SV: Vilket standardbubbel?

kayaker skrev:
Skulle man inte ha Henriot 1996 i käket? ;)

Det här forumet är ganska uppfriskande på många sätt.. I mitt vanliga liv är jag "vinsnobben som gör bort sig på middagen genom att vägra dricka BiB och Chapel Hill" men här är jag "proletären som nämner, ja till och med rekommenderar, bubbel för 150 kr och riskerar att snart bli bannad för det" :D
 

anders

Medlem
SV: Vilket standardbubbel?

Andreas L skrev:
Blauer topf - die beste im swingers-perversitäten... :p

Och det tipsar du mig om NU!!! Efter två år på plats! Tack för det. :mad:
Jag ska överväga om inte vi borde ta upp det här till förnyad prövning... ;D
 
SV: Vilket standardbubbel?

anders skrev:
Och det tipsar du mig om NU!!! Efter två år på plats! Tack för det. :mad:
Jag ska överväga om inte vi borde ta upp det här till förnyad prövning... ;D
Kanon, den tråden har jag missat helt och hållet, dagens underhållning
 

Elvis

Medlem
SV: Vilket standardbubbel?

1CRU skrev:
Är det vad jag tror det är? isåfall när?

+1 betyder att hampus86 undrar samma sak som du. Vi vet inte varför Mysonoxen inte hänger här längre.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vilket standardbubbel?

Han insåg väl att han hade ett ganska hårt internetberoende. Han hoppade as som moderator i samma veva som han slutade hänga här, man får väl anta att han kom till insikt att det finns mer produktiva saker än att hänga på Flashback och finewines hela dagarna.

Han skrapade ihop ganska många poster på den relativt korta tid han hängde här så. :)
 

Helen

Medlem
SV: Vilket standardbubbel?

Elvis skrev:
+1 betyder att hampus86 undrar samma sak som du. Vi vet inte varför Mysonoxen inte hänger här längre.

Åh vad skönt att det inte betyder att han hade skaffat sig enrummare med lock.
Det trodde nämligen jag med tanke på hans hjärtinfakt.
Jag saknar hans inlägg.
 
Trådskapare
E

EuphoniC

Medlem
SV: Vilket standardbubbel?

Plockade upp 2 flaskor Graham Beck BdB igår och blev faktiskt förvånad över att det var så pass bra som det är, helt klart utan tvekan det bästa standardbubblet jag har stött på hittills, det var ju trevligt - piskar även många av de billigaste Champagnerna på bolaget :D

Känns konstigt att det inte ska finnas fler bra standardbubblor, ingen som vet något mer standard av "högre" kvalitet?
 

Elvis

Medlem
SV: Vilket standardbubbel?

EuphoniC skrev:
Känns konstigt att det inte ska finnas fler bra standardbubblor, ingen som vet något mer standard av "högre" kvalitet?

Pol Roger och Roederer tycker jag är bra standardbubbel! ;D Om du menar icke-champagne så är Roederer Estate l'Ermitage från Anderson Valley väldigt bra, men den säljs inte i Europa.
 

Guayabera

Medlem
SV: Vilket standardbubbel?

I kväll skall jag lära farsan att sabrera, så Graham Becks BdB har införskaffats för detta ändamålet. Trots att jag har bott i Sydafrika har jag faktiskt alrdrig provat just hans BdB.
 

n_micke

Medlem
Lyfter tråden igen, vad finns det som är aktuellt nu som man inte blir ruinerad på och vill testa bra bubbel, oavsett champagne eller deras "syskon"?
 
Toppen