Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilket vin ska öppnas idag?

Vilket vin skall öppnas idag?


  • Total voters
    9

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Ville prova omröstnings funktionen och ville göra en rolig grej utav det så ni får rösta på vilket vin jag skall avnjuta idag på vinets dag.

Öppnas runt ca kl 20-21 så jag hoppas någon hinner rösta.
Kom gärna med motivering varför ni röstade som ni gjorde :D
 

Skrutt

Medlem
Svarade Vilmart bara för att jag vill veta hur den smakar så pass ung. Egoistiskt av mig, men det förstör väl inte din kväll...
 

moos

Medlem
"Slängde iväg en röst på Comtes -04 av två grunder..
* På vinets dag så skall det vara elegant och den var den elegantaste på listan.
* Klart grabben ska unna sig en prestige, det är ju trots allt "lill-lördag".
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Svarade Vilmart bara för att jag vill veta hur den smakar så pass ung. Egoistiskt av mig, men det förstör väl inte din kväll...
Alla har ju rätt till en röst... Det är den enda av dessa champagner jag redan druckit men jag skulle kunna tänka mig ännu en :rolleyes:
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
"Slängde iväg en röst på Comtes -04 av två grunder..
* På vinets dag så skall det vara elegant och den var den elegantaste på listan.
* Klart grabben ska unna sig en prestige, det är ju trots allt "lill-lördag".
Du har ju så rätt. Är lite rädd att det ska bli ett barnarov bara. Men vinner den så är det bara och öppna ;)
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Ek i doften mycket bubblor och liv.
I munnen är det sammetslent och sprudlande. Bubblorna dansar balett bak i gommen. Väldigt smörig
Äpple, grape en hint av citrus. Lång eftersmak och väldigt välbalanserad. Inte odrickbar idag fast skulle växa till sig om några år.

92 pts
 
Toppen