Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilket vin?

ae

Medlem
Skulle behöva lite hjälp:

Mat: Pannstekt entrecote m sallad m vildsparris, bondbönor och lite spetskål. tror det blir en vinegrette m lite ramslök i också.

Vin: ?

Ids icke gå till bolis så det får bli ngt som finns hemma. Vad tror ni. Barbera?
 

Mmm

Medlem
SV: Vilket vin?

Låter väldig vinvänligt. Jag hade nog lutat åt Chianti - kraft att klara köttet och syra till grönsakerna.

Vad är vildsparris?
 
Trådskapare
A

ae

Medlem
SV: Vilket vin?

Vildsparris ser ut som en sparrisknopp på ett tjockt grässtrå. har aldrig sett eller ätit det tidigare. fanns på nk och kunde inte motstå frestelsen.

har tyvärr ingen chianti hemma. en av många luckor i vinkällaren...
 

Mmm

Medlem
SV: Vilket vin?

Det lär funka utmärkt med Barbera om den inte är av den allra lättaste typen. Det finns ju ett brett spektrum där. Australiensisk shiraz och övergödd Ch9 är väl det enda jag hade direkt undvikt. Côte-Rôtie?
 
Trådskapare
A

ae

Medlem
SV: Vilket vin?

Den barbera som ligger sämst till är en muskel-dito från La Spinetta. Brukar spela mer på kraft än finess, så borde funka.

Tack för hjälpen!

Ska se om jag kan ladda upp en bild på vildsparrisen.
 
Toppen