"Vill du ha smaknotiser på vinerna?"

Diskussion i 'Övrigt' startad av Zingo, 11 februari 2019.

1. Zingo

Zingo Medlem

Var förbi bolaget och köpte 2+2 från små partier, inget märkvärdigt utan Valtelina Superiore 179:- och Cahors 199:-. I kassan fick jag frågan; "Vill du ha smaknotiser på vinerna?". Blev lite ställd och stötte fram ett "Öhh, nej tack?".
    I bilen på vägen hem funderade jag på vad hon menade och ångrade mig lite att jag inte sa ja. Brukar SB-personalen dela ut etiketterna i de fallen eller printar de ut produktdatan på hemsidan? Någon som varit med om något liknande förfarande?

Adamanko gillar detta.
  2. JonasBo

JonasBo Medlem

Yes .De kan printa ut smaknoter på kvittorulle i kassan Samma information som står på hemsidan.

Adamanko gillar detta.
  3. Zingo

Zingo Medlem

Ok tack, kan ju vara skoj i vissa fall, men kanske hade med att göra att jag var ensam i butiken och de således hade tid att vara lite serviceminded :).

ChristianB gillar detta.
  4. ChampagneSwede

ChampagneSwede Hobbyfantast - Instagram: ChampagneSwede

Antar att det bara fungerar på produkter från standardsortimentet. Men är det bara att säga till när man står i kassan att man vill ha smaknoter på kvittot?

5. JonasBo

JonasBo Medlem

Ja, precis. Tänker att den infon som finns på hemsidan är samma som de kommer åt i kassorna.

ChampagneSwede gillar detta.
  6. ChampagneSwede

Får allt ta och prova det :)

7. Zingo

Zingo Medlem

I mitt fall var det viner från små partier men de kanske du räknar in i standardsortimentet.

8. ChampagneSwede

Vissa småpartier har smaknoter på SBs hemsida. Vet du om dina har det?

9. Zingo

Zingo Medlem

Ja det har de.

ChampagneSwede gillar detta.

Dela sidan