Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilmart CdC 96...

Andreas

Medlem
har druckit ett antal ggr, men av någon märklig anledning kan jag inte komma ihåg hur det var, har nu inga flaskor kvar, men fick ett erbjudande om att köpa ett gäng. Är det någon som druckit på länge och kan säga något om hur den utvecklats?! Kommer jag inte ihåg för att det inte var så kul eller är det som vanligt med Vilmarts viner att vi dricker dem alldeles för unga?!

Andreas
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
har druckit ett antal ggr, men av någon märklig anledning kan jag inte komma ihåg hur det var, har nu inga flaskor kvar, men fick ett erbjudande om att köpa ett gäng. Är det någon som druckit på länge och kan säga något om hur den utvecklats?! Kommer jag inte ihåg för att det inte var så kul eller är det som vanligt med Vilmarts viner att vi dricker dem alldeles för unga?!

Andreas
Aldrig provat den men skulle gärna. :D
Vad tar dom för en sån nu?
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Antagligen... dessutom är det inte massa äckliga sötningsmedel som bryter ner din kropp sakta men säkert. :)
Hur menar du nu rent medicinskt?
Min kropp bryter (tack-och-lov, Gud ske pris) ned proteinderivaten i dessa drycker till proteiner och använder dem i min kropps metabolism. Inte tvärt om. Kanske din lever blivit lite skakig, så att proteinsyntesen inte är riktigt 100? Det kan du dock enkelt fixa genom att låta bli alkohol from idag fram till två dagar efter Nyåret. Då skall du se att din lever också levererar både förutsägbar nedbrytning och optimerad proteinsyntes.
Nu så föredrar jag ju eg Mets Cola före Cola Zero eller det där märket man köper bara då inget av de andra finns: Pepsi MAX...
image.jpg
 

MartinE

Medlem
har druckit ett antal ggr, men av någon märklig anledning kan jag inte komma ihåg hur det var, har nu inga flaskor kvar, men fick ett erbjudande om att köpa ett gäng. Är det någon som druckit på länge och kan säga något om hur den utvecklats?! Kommer jag inte ihåg för att det inte var så kul eller är det som vanligt med Vilmarts viner att vi dricker dem alldeles för unga?!
Andreas
Man ska vara väldigt försiktig med att rekommendera viner man inte druckit... Men i det här fallet torde det vara ett säkert kort! Kombinationen 1996 och Vilmart Cœur de Cuvée kan väl knappast bli fel??? Så känns priset rätt är det bara att slå till!
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Hur menar du nu rent medicinskt?
Min kropp bryter (tack-och-lov, Gud ske pris) ned proteinderivaten i dessa drycker till proteiner och använder dem i min kropps metabolism. Inte tvärt om. Kanske din lever blivit lite skakig, så att proteinsyntesen inte är riktigt 100? Det kan du dock enkelt fixa genom att låta bli alkohol from idag fram till två dagar efter Nyåret. Då skall du se att din lever också levererar både förutsägbar nedbrytning och optimerad proteinsyntes.
Nu så föredrar jag ju eg Mets Cola före Cola Zero eller det där märket man köper bara då inget av de andra finns: Pepsi MAX...
Visa bifogad bild 1349
Socker är bättre än sötningsmedel menar jag.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Socker är bättre än sötningsmedel menar jag.
Ur en medicinsk aspekt så kan jag bara säga att då det gäller jämförelse mellan vad den högreaktiva kemiska komponenten glukos åstadkommer i våra artärer och vener är rena rama självmordsbombningen jämfört med söndagsskolan som heter aspartam. Kroppen har skapat en omfattande självförsvarsmekanism mot sockers vidriga framfart i kroppen. Första utposten heter insulin. Den andra heter levern. Den tredje heter plack/åderförkalkning. Sen dör du! Eller så blir du fet!!!

Sockerbranschen som skapade hela problemet med tredje världen och livsstilssjukdomar (övervikt, diabetes typ 2, hjärtkärlsjukdomar osv) har dragit alla vid näsan.

Sockerbranschen
har lyckats lura in i de allra flesta att:
Fett gör dig fet.
Socker kan på sin höjd ge dig tandtroll.

Sanningen är dock att:
Fetter gör dig mätter!
Socker gör dig tjocker!

Proteinsyntesen åstadkommer inget av dessa problem. Tvärtom, den ger dig magrutor, deltamuskulatur och ett gott liv!
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Samma mängd kalorier:
1,5 liter Coca Cola (alla kalorier från äkta socker!)
1 liter filmjölk (de flesta kalorierna från fett)

Vilken gör dig mätt?
Vilken gör dig sjuk?

...och om du äter 1 dl olivolja (virgin style) per dag, så är du så däst mätt, att det är svårt äta annat. Samtidigt som ditt blodtryck går ned. Finns ingen sockerdiet som åstadkommer något tillnärmelsevis lika bra. Tvärtom...
 
Last edited:

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Ur en medicinsk aspekt så kan jag bara säga att då det gäller jämförelse mellan vad den högreaktiva kemiska komponenten glukos åstadkommer i våra artärer och vener är rena rama självmordsbombningen jämfört med söndagsskolan som heter aspartam. Kroppen har skapat en omfattande självförsvarsmekanism mot sockers vidriga framfart i kroppen. Första utposten heter insulin. Den andra heter levern. Den tredje heter plack/åderförkalkning. Sen dör du! Eller så blir du fet!!!

Sockerbranschen som skapade hela problemet med tredje världen och livsstilssjukdomar (övervikt, diabetes typ 2, hjärtkärlsjukdomar osv) har dragit alla vid näsan.
Sockerbranschen har lyckats lura in i de allra flesta att:
Fett gör dig fet.
Socker kan på sin höjd ge dig tandtroll.

Sanningen är dock att:
Fetter gör dig mätter!
Socker gör dig tjocker!

Proteinsyntesen åstadkommer inget av dessa problem. Tvärtom, den ger dig magrutor, deltamuskulatur och ett gott liv!
Aja ska du använda sådär jobbiga ord så får du vinna (messersmith)... men vanlig cola är ju iaf godare. (och ja jag känner skillnad) :p
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Aja ska du använda sådär jobbiga ord så får du vinna (messersmith)... men vanlig cola är ju iaf godare. (och ja jag känner skillnad) :p
-Kan inte annat än instämma att aspartam smakar död apa oavsett dess eventuellt positiva effekter för coladrickaren... Nu dricker jag förvisso heldre Vilmart än både cola och cola light för att återknyta lite till tråden *host*...
 

sunqan

Vinös
En dryg liter juice om dan i några månader gör susen för blodfetterna :) fruktos är den sockerart som vi lättast omvandlar till kolesterol.
 
har druckit ett antal ggr, men av någon märklig anledning kan jag inte komma ihåg hur det var, har nu inga flaskor kvar, men fick ett erbjudande om att köpa ett gäng. Är det någon som druckit på länge och kan säga något om hur den utvecklats?! Kommer jag inte ihåg för att det inte var så kul eller är det som vanligt med Vilmarts viner att vi dricker dem alldeles för unga?!

Andreas

Personligen tycker jag Vilmart var bättre förr och 96an var bra då jag drack den. Inte alls så överekad som de valt att göra sina senare årgångar. Dock (och detta var ca 3-4 år sedan jag drack den), den led lite av samma problem som många 96or har, lite för mycket syra i förhållande till frukt. Vet inte hur det utvecklats på sistone.
 
Trådskapare
A

Andreas

Medlem
Personligen tycker jag Vilmart var bättre förr och 96an var bra då jag drack den. Inte alls så överekad som de valt att göra sina senare årgångar. Dock (och detta var ca 3-4 år sedan jag drack den), den led lite av samma problem som många 96or har, lite för mycket syra i förhållande till frukt. Vet inte hur det utvecklats på sistone.

rädd för det jag med... eftersom denna posts ämne helt styrde åt annat håll måste jag väl ändå säga något om sockret. Jag tror att de som inte varit för blyga med socker kommer kunna se trevligare 96'or än andra lågdosageviner.
 
Toppen