Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilmart & Cie Grand Cellier NV

HJF

Medlem
Hej!

Ny medlem på forumet här. Har följt och läst trådarna under en tid och tänkte passa på att ställa en fråga.

Är det någon på forumet som har haft möjlighet att prova Vilmarts Grand Cellier i nuvarande version (25% 2007, 25% 2008 och 50% 2009)?

Nyfiken på denna då den verkar vara ett trevligt NV-alternativ.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Vilmart & Cie Grand Cellier NV

Hej å Välkommen HJF!

Tyvärr inte testat denna, ännu.
Forumets riktiga Vilmartfantast lever tyvärr i exil numera, men tittar nog in här i tråden snart och lämnar ett omdöme.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vilmart & Cie Grand Cellier NV

HJF skrev:
Hej!

Ny medlem på forumet här. Har följt och läst trådarna under en tid och tänkte passa på att ställa en fråga.

Är det någon på forumet som har haft möjlighet att prova Vilmarts Grand Cellier i nuvarande version (25% 2007, 25% 2008 och 50% 2009)?

Nyfiken på denna då den verkar vara ett trevligt NV-alternativ.

Av de unga jag testat så har jag testat deg2011 och 2012. Båda levererar typisk Vilmart fetma och riklighet. men detta är en av de standard skumpor som viner mest av alla på lagring. Drack ganska nyligen en Deg1999 som var otroligt bra!
 
Trådskapare
H

HJF

Medlem
SV: Vilmart & Cie Grand Cellier NV

Ok, tack för svar och varmt välkomnande!

Jag får väl ta och beställa en låda och prova helt enkelt. Återkommer med rapport!
 

Elvis

Medlem
SV: Vilmart & Cie Grand Cellier NV

Sjödin skrev:
Forumets riktiga Vilmartfantast lever tyvärr i exil numera, men tittar nog in här i tråden snart och lämnar ett omdöme.

Har ägnat lite tid åt att läsa ikapp idag. Mycket trevligt!

HJF skrev:
Är det någon på forumet som har haft möjlighet att prova Vilmarts Grand Cellier i nuvarande version (25% 2007, 25% 2008 och 50% 2009)?

Jag har inte provat den här upplagan men Vilmart kan man alltid lita på. ;) En av mina absoluta favoritodlare!
 

kayaker

Cyklist
SV: Vilmart & Cie Grand Cellier NV

Var det inte den Franska Vinlistan bjöd på? Väldigt trevlig isåfall.
 
Toppen