Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vin i fokus - låt oss dela en pava över nätet

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

    Votes: 0 0,0%
  • 90-94 Exceptionellt, ett vin med överlägsen karaktär och stil

    Votes: 0 0,0%
  • 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

    Votes: 0 0,0%
  • 50-74 Kan inte rekommenderas

    Votes: 0 0,0%
  • Deltar inte men vill se omröstningen!

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    3

Mattias Schyberg

Administratör
Kanske är det bara fånigt, kanske hör denna typ av aktiviteter till Socialdemokraternas ungdomsförbund? Jag vet inte, men det jag vet är att jag personligen hade tyckt att det hade varit givande att samdricka ett gemensamt utvalt vin, som vi därefter kan diskutera i denna tråd. Vad tycker ni om konceptet?

Ett av problemen är ju att vi behöver välja ett vin som alla intresserade kan få tag på med kort varsel, dvs Systembolaget är ett måste, samt att vi rimligtvis bör lägga oss i en prisklass som inte är för avskräckande (150-200 kr?).

Mitt förslag lyder *trumvirvel*...

Château de Nages JT Rouge
(www.systembolaget.se/93999)

Vad tror ni, hade det varit kul, eller har ni möjligtvis en annan kul kandidat? Jag är mer än öppen för andra viner, det är tanken på samdrickning i forumsform jag är nyfiken på, dvs att få en känsla av hur vi upplever ett och samma vin under en begränsad tidsrymd på någon vecka eller liknande.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Kanske är det bara fånigt, kanske hör denna typ av aktiviteter till Socialdemokraternas ungdomsförbund? Jag vet inte, men det jag vet är att jag personligen hade tyckt att det hade varit givande att samdricka ett gemensamt utvalt vin, som vi därefter kan diskutera i denna tråd. Vad tycker ni om konceptet?

Ett av problemen är ju att vi behöver välja ett vin som alla intresserade kan få tag på med kort varsel, dvs Systembolaget är ett måste, samt att vi rimligtvis bör lägga oss i en prisklass som inte är för avskräckande (150-200 kr?).

Mitt förslag lyder *trumvirvel*...

Château de Nages JT Rouge
(www.systembolaget.se/93999)

Vad tror ni, hade det varit kul, eller har ni möjligtvis en annan kul kandidat? Jag är mer än öppen för andra viner, det är tanken på samdrickning i forumsform jag är nyfiken på, dvs att få en känsla av hur vi upplever ett och samma vin under en begränsad tidsrymd på någon vecka eller liknande.
Tanken har faktiskt slagit mig också.
Tror det skulle kunna vara en rolig grej att prova.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
bara att bestämma vecka - den går bort för min del men sedan ska det kunna fungera!
Vi kan ta nästa vecka eller också kan hela samdrickningen pågå under två veckor totalt, blir ju lite lättare att få med folk då kanske? Fast samtidigt hade det ju varit kul att dricka vinet under samma kväll, dock svårare att få till...:confused:
 
Last edited:

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Tycker också det är förfärligt att du inte anger årgång, som om du gått över till den Andra Sidan, blivit ond och numer anser att ett vin är ett vin är ett vin...

Kan ni grabbar vänligen välja något som på Wine-Searcher Pro också finns tillgängligt i Japan.
Please.
お願いします。(onegaishimasu)
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Tycker också det är förfärligt att du inte anger årgång, som om du gått över till den Andra Sidan, blivit ond och numer anser att ett vin är ett vin är ett vin...

Kan ni grabbar vänligen välja något som på Wine-Searcher Pro också finns tillgängligt i Japan.
Please.
お願いします。(onegaishimasu)
2011 om länken är så ond att du inte vågar klicka...
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Världens bästa vinbutik Systembolaget, finns inte den i Yokohama - synd i så fall. :p
Här firar man fan JUL så det skvätter! Inga barn får vara med, föräldrarna kräx och det är sådant kaos att FN måste rycka in med jämna mellanrum...
Eller så, fan.
Grabbar!
Jag vill ju bara med i bastuklubben.
Jag vet att min är liten, men jag har kommit ÖVER det nu. "Det viktiga är inte cm, det är Hz!"
Snälla!
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Här firar man fan JUL så det skvätter! Inga barn får vara med, föräldrarna kräx och det är sådant kaos att FN måste rycka in med jämna mellanrum...
Eller så, fan.
Grabbar!
Jag vill ju bara med i bastuklubben.
Jag vet att min är liten, men jag har kommit ÖVER det nu. "Det viktiga är inte cm, det är Hz!"
Snälla!
Du får vara med, hittar du det ingenstans i världsmetropolen, Tokyo? :rolleyes:
 
Toppen