Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vin i och omkring Zürich

Henrik J

Medlem
Det har fallit sig så att jag kommer vara bosatt i Zürich från augusti till januari. Självklart ämnar jag upptäcka så mycket som möjligt som har med vin att göra under detta halvår. Det är ett tag kvar men jag tänkte börja sondera terrängen så smått redan. Det har dykt upp lite skriverier i Livets Goda (papperstidningen och på nätet) om vinlandet Schweiz som har fått snålvattnet att rinna till på senare tid. Andreas Larsson har kallat det ett av världens mest underskattade vinländer och Brooks skrev nån krönika om ett par olika producenter som är värda att besöka.

Skulle dock gärna ha lite mer kött på benen så tips om vinbutiker, vinbarer, vinklubbar eller vinintresserat folk i Zürich samt vinproducenter runt hela Schweiz och omnejd som bör besökas tas tacksamt emot.
 

anders

Medlem
SV: Vin i och omkring Zürich

Eftersom jag jobbar i Zürich sedan tre år så kan jag nog ge dig ett tips eller två.
Enklast är väl att vi helt enkelt möter upp någonstans och sedan krökar ner oss i sann svensk anda och stil. :)
 
SV: Vin i och omkring Zürich

anders skrev:
Eftersom jag jobbar i Zürich sedan tre år så kan jag nog ge dig ett tips eller två.
Enklast är väl att vi helt enkelt möter upp någonstans och sedan krökar ner oss i sann svensk anda och stil. :)

Om jag inte missminner mig från tidigare diskussioner på forumet brukar dina eskapader innefatta bastubad i tveksamma miljöer.

Vore kanon om du kunde skriva ner några tips. Var i Zürich för ett tag sedan och det var inte helt lätt att hitta bra ställen
 

anders

Medlem
SV: Vin i och omkring Zürich

Anders Landström skrev:
Om jag inte missminner mig från tidigare diskussioner på forumet brukar dina eskapader innefatta bastubad i tveksamma miljöer.

Nu ska du inte skrämma bort den lille pojken genom att nämna sådana saker. :mad:

;D

Dessutom har jag uppgraderat och varit på bögklubb också. Helvete vad full jag blev, det fanns inte mycket mer för mig att göra där än att dricka och det var bögpolaren som pröjsade med motiveringen att jag var hans livvakt för kvällen medan han raggade baren runt. Dessutom var det hans födelsedag och här i Schweiz har man den egenheten att det är födelsedagsbarnet som pröjsar. Jag påpekade senare att det är ingen bra ide att supa livvakten full. :)
Ni som var med på Vinferno I vet dessutom om att det behövs en del för att jag ska uppnå det här stadiet så det var ingen liten nota polaren fick slanta i slutet. ;D
Dock hade jag analsfinktern intakt när jag raglade iväg mot Hauptbahnhof. 8)
Det var just en syn för gudarna, de stackars schweizarna som var på väg i motsatt riktning var närmast skräckslagna. Det är inte helt lätt att passera en två meters viking som utnyttjar hela gatans bredd och där man inte kan förutse när han ämnar byta riktning nästa gång. ;D

Jag återkommer med tipsen. Är svagt sliten idag efter en seriös champagnerunda igår. Japp, där fanns en blondin involverad på ett hörn också... ;D
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Vin i och omkring Zürich

Va?? Har du varit full? Vad hade de lagt i ditt glas tror du, GHB eller?
 

anders

Medlem
SV: Vin i och omkring Zürich

Sjödin skrev:
Va?? Har du varit full? Vad hade de lagt i ditt glas tror du, GHB eller?

Vi hade först laddat stadigt på champagnehaket (drick så mycket du pallar för 250 spänn). Därefter var det solida mängder Jäger som sköljdes ner med öl på bögbaren. Klockan 2.30 kändes det som att det var dags att bege sig. Det var ingen enkel uppgift att supa mig full... 8)
 
Trådskapare
H

Henrik J

Medlem
SV: Vin i och omkring Zürich

anders skrev:
Eftersom jag jobbar i Zürich sedan tre år så kan jag nog ge dig ett tips eller två.
Enklast är väl att vi helt enkelt möter upp någonstans och sedan krökar ner oss i sann svensk anda och stil. :)

Det låter alldeles lysande. Dock måste jag nog avstå bögklubbandet tyvärr. Jag verkar ha en ofrivillig förmåga att dra till mig bögar som inte vill acceptera att jag har en annan sexualitet :eek:. Märkligt det där. Men du har säkert bra koll på ställen med lite mer blandad klientel också.

Tack så mycket för övriga tips. Kollade in prislistan på en av vinhandlarna och det var ju upplyftande läsning minst sagt, både vad gäller pris och utbud. Jag trodde Schweiz var ett dyrt land, men de är ju förvisso inte förpassade till Ockerbolaget. Dock var priserna exkl. skatt vad jag kunde se. Hur är alkoholskatten i Schweiz?
 
Toppen