Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vin och mat på Mallorca

Elvis

Medlem
@Emanuel, när åker ni dit?

Du bör absolut försöka prova ett par bra rödviner som är från Mallorca: Anima Negra ÀN/2 och Vi de La Tierra Mallorca 4 Kilos. Det senare är ett kultvin som helst ska ha lite ålder. Den 2015 jag drack var alldeles för ung.

Sedan bör ni besöka restaurang Sa Punta!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jäkla flyt att denna Restaurang råkade ligga utanför rummet. Har blivit
vår räddning här i chartermisären.
Detta chaterghetto har ju visat sig att fullständigt avsakna allt vad vin och gastronomi heter och man får söka sig långt långt utanför hotellets grindar om man ska hitta något annat än standardmenyn med pizza och pasta...

Jag fattar att folk gillar hela Lollo och Bernie-konceptet när man reser med barn men man skulle ju kunna hoppas att det fanns någon som helt ambition på mat och dryck inom den närmaste enmilsrsdien... Men icke! Ja.. utom Sa Punta då...
 

glenn_peter

Medlem
Livar upp tråden lite då jag ska på konferens till Palma i början av Maj.
Har ni några tips på bra vinbutiker i närheten av centrala Palma (kommer bo väldigt nära marinan väster om centrum)?
 

Swedish

Medlem
@glenn_peter @thunberg
Jag hann bara med två men det räckte gott och väl för att fylla väskan. Den ena kommer jag inte ihåg och var inte så märkvärdig. Den andra är Mallorcaria på Carrer de Santa Eulàlia 11. Det kitschiga namnet till trots så har de ett helt våningsplan dedikerat till baleariska viner och ett annat mindre våningsplan för övriga viner. Mycket bra lokala produkter.
Sen är urvalet på Cortes Ingles på Avinguda d'Alexandre Rosselló väldigt bra också om du vill ha lite mer "kända" spanska namn.
 
Toppen