Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinafton i London den 20 april

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Välkommen!
Anmälan och frågor till mig på stefan (snabel-a) sorubin punkt se.
När: 20 april kl 18:30
Var: Tufnell Park Tavern
Hur: medtag två-tre flaskor bättre vin. Folk från branschen, riktigt kunnigt folk, nybörjare, bloggare, glada chaps och minst två svenskar. Högt i tak. Goda samtal.

image.jpg
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    32,4 KB · Visningar: 260

Mattias Schyberg

Administratör
Låter ju hur trevligt som helst. Behöver dock ligga lågt med den typen av utsvävningar för frugans skull.

Risken är annars... :raseri:...följt av...:öga:...och slutligen...:död:

Detta när jag så gärna vill ha...:ängel:...följt av...:kyss:...och slutligen...:cigarr:
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Låter ju hur trevligt som helst. Behöver dock ligga lågt med den typen av utsvävningar för frugans skull.

Risken är annars... :raseri:...följt av...:öga:...och slutligen...:död:

Detta när jag så gärna vill ha...:ängel:...följt av...:kyss:...och slutligen...:cigarr:
Som fransmännen säger:
Äktenskap kan vara en så tung börda att ibland krävs det tre personer för att bära den...
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Om du har möjlighet poppa över till London, så lovar jag det är värt det. Tiden är knapp, jag vet, men det har inte varit alldeles enkelt att boka lokalen pga "omstruktureringsarbete". Och det är påsk.
Påsksöndag = Kristen högtid = utökad nattvardstjänstgöring.
Innebär ledigt på påskmåndag så att man kan göra utökad kontemplation.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Om du har möjlighet poppa över till London, så lovar jag det är värt det. Tiden är knapp, jag vet, men det har inte varit alldeles enkelt att boka lokalen pga "omstruktureringsarbete". Och det är påsk.
Påsksöndag = Kristen högtid = utökad nattvardstjänstgöring.
Innebär ledigt på påskmåndag så att man kan göra utökad kontemplation.
Som sagt, trevligt som satan, men det blir ett nej ändå, tyvärr. *biter mig i läppen för att behålla impulskontroll*
 

mmh

Medlem
Fan, detta skulle ha varit roligt, men aven om jag ar hemma i London da sa blir det mer eller mindre omojligt att overtyga frun om att detta ar en bra ide. Helgen ar redan noggrannt planerad och pa mandag morgon skall vi ut och resa. Aterkommer om det blir andring pa detta.
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Fan, detta skulle ha varit roligt, men aven om jag ar hemma i London da sa blir det mer eller mindre omojligt att overtyga frun om att detta ar en bra ide. Helgen ar redan noggrannt planerad och pa mandag morgon skall vi ut och resa. Aterkommer om det blir andring pa detta.
Hur stavar man nu det där ordet... Ett eller två "F"? Tofel ? ? ?
Men, jag vet. Det är hårt vara man i Europa. Förvisso är det jävla hårt i Japan också, men jag kan ju själv välja vad jag skall göra med mina 1500kr i veckopeng och fritt disponera min 90-timmars arbetsvecka. Så jag klagar inte.
Nåsta gång i London, så kommer vi bestämma månader i förväg! Då hinner både du och Matlen planera hustrurnas shoppingresor, medan min hustru är mest glad åt att slippa bege sig till Europa, så att hon kan fortsätta jobba sina 90-timmars arbetsveckor.
 

mmh

Medlem
Hur stavar man nu det där ordet... Ett eller två "F"? Tofel ? ? ?
Men, jag vet. Det är hårt vara man i Europa. Förvisso är det jävla hårt i Japan också, men jag kan ju själv välja vad jag skall göra med mina 1500kr i veckopeng och fritt disponera min 90-timmars arbetsvecka. Så jag klagar inte.
Nåsta gång i London, så kommer vi bestämma månader i förväg! Då hinner både du och Matlen planera hustrurnas shoppingresor, medan min hustru är mest glad åt att slippa bege sig till Europa, så att hon kan fortsätta jobba sina 90-timmars arbetsveckor.

Tof...va? Neeej, inte alls.

l1jouluk13.jpg
 

merlotsmile

Medlem
Mäh ... kom precis hem från London för typ en timme sedan .... synd att det diffade på några dagar :confused:. Hade varit kul att vara med :)
 

Magikern

Medlem
Lär inte komma tillbaks till London före sommaren men man vet aldrig.

Av en slump kollade jag The Sampler´s sida häromdagen och de har tydligen provsmak av Latour 61 och flera andra höjdarviner de inte hade sist. Kanske värt att åka dit igen medan de har de vinet kvar lol. :p
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Lär inte komma tillbaks till London före sommaren men man vet aldrig.

Av en slump kollade jag The Sampler´s sida häromdagen och de har tydligen provsmak av Latour 61 och flera andra höjdarviner de inte hade sist. Kanske värt att åka dit igen medan de har de vinet kvar lol. :p
Vågar inte ens gissa vad en rejäl klunk kostar...
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Jetlaggad och har svårt somna om. Kommer sannolikt sitta o hänga redan kl 23 i afton, men... Tja... Vad gör man inte för att få i sig några ansvarsfulla droppar vin?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jetlaggad och har svårt somna om. Kommer sannolikt sitta o hänga redan kl 23 i afton, men... Tja... Vad gör man inte för att få i sig några ansvarsfulla droppar vin?
Blir det några gentila herrar och damer från FW som kommer att deltaga? Själv känner jag mig lite småbitter då jag inte tog konflikten med frun som en man och bokade första och bästa plan till London. :mad:
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Blir det några gentila herrar och damer från FW som kommer att deltaga? Själv känner jag mig lite småbitter då jag inte tog konflikten med frun som en man och bokade första och bästa plan till London. :mad:
Nej, ingen från FW vad jag vet. Dock folk från CT. Men, det blir fler omgångar i London också :)
Förutom mina viner, har jag hört det ryktas om en Mosel Auslese från 1976 bland andra godsaker. Den lär jag lägga beslag på eftersom jag ju skall hålla mig lugn.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Nej, ingen från FW vad jag vet. Dock folk från CT. Men, det blir fler omgångar i London också :)
Förutom mina viner, har jag hört det ryktas om en Mosel Auslese från 1976 bland andra godsaker. Den lär jag lägga beslag på eftersom jag ju skall hålla mig lugn.
På ett egoistiskt plan så känns det skönt att höra att inte ett gäng härifrån ska dyka upp. Skäms lite att jag kan vara så missunnsam, men det gör min kväll lättare att uthärda. :oops:

Auslese från -76 låter rent ut sagt fantastiskt intressant. Glöm inte att ge detta vin mycket uppmärksamhet i dina smaknoter. Klart trevligare än min Liebfraumilch från -75 som jag drack för något år sedan. :D
 
Toppen