Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinarium (Göteborg)

Vingubben

Medlem
662A394D-9ECA-4904-B316-8889401BAA6B.jpeg
CA06A6D0-B35B-464B-A55C-9CC10BADF951.jpeg

3517759A-B13B-487F-8FBC-3C1AC01B1DBB.jpeg


Slank in på relativt nyöppnade Vinarium för en italiensk söndagsbrunch. Kul att någon vågar öppna vinbar i utkanten av stan. Ligger ett stenkast från systembolaget på Torpavallen. Dom hade ingen färdig vinlista men serverade ett gäng viner på glas, och vad jag kunde se helt rimliga påslag. Sortimentet var väl vad man kan kalla Instagramviner. Blir nog ett återbesök med med mer fokus på vindrickandet.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Visa bifogad bild 24818 Visa bifogad bild 24819
Visa bifogad bild 24820

Slank in på relativt nyöppnade Vinarium för en italiensk söndagsbrunch. Kul att någon vågar öppna vinbar i utkanten av stan. Ligger ett stenkast från systembolaget på Torpavallen. Dom hade ingen färdig vinlista men serverade ett gäng viner på glas, och vad jag kunde se helt rimliga påslag. Sortimentet var väl vad man kan kalla Instagramviner. Blir nog ett återbesök med med mer fokus på vindrickandet.
Dess fler vinbarer ju bättre!

Fast båda killarna bakom baren har pet-natskägg så stor chans att jag också valt öl.:p

Ska nog starta en egen vinbar med extra svavlade viner med minst 15 % fyllepotential och endast från Rhône, USA och Valpolicella. Sauternes, söt mosel och merlot från Toscana kan nog få vara med också.:D
 
Trådskapare
Vingubben

Vingubben

Medlem
Dess fler vinbarer ju bättre!

Fast båda killarna bakom baren har pet-natskägg så stor chans att jag också valt öl.:p

Ska nog starta en egen vinbar med extra svavlade viner med minst 15 % fyllepotential och endast från Rhône, USA och Valpolicella. Sauternes, söt mosel och merlot från Toscana kan nog få vara med också.:D
Lägg med högra stranden också så har du din första gäst.:)
 

v_skogh

Medlem
Dess fler vinbarer ju bättre!

Fast båda killarna bakom baren har pet-natskägg så stor chans att jag också valt öl.:p

Ska nog starta en egen vinbar med extra svavlade viner med minst 15 % fyllepotential och endast från Rhône, USA och Valpolicella. Sauternes, söt mosel och merlot från Toscana kan nog få vara med också.:D
Priorat då? :rolleyes:
 
Toppen