Vinarium (Göteborg)

Diskussion i 'Mat & Dryck, Restaurangbesök' startad av Vingubben, 21 november 2021.

1. Vingubben

Vingubben Medlem

662A394D-9ECA-4904-B316-8889401BAA6B.jpeg CA06A6D0-B35B-464B-A55C-9CC10BADF951.jpeg
    3517759A-B13B-487F-8FBC-3C1AC01B1DBB.jpeg

Slank in på relativt nyöppnade Vinarium för en italiensk söndagsbrunch. Kul att någon vågar öppna vinbar i utkanten av stan. Ligger ett stenkast från systembolaget på Torpavallen. Dom hade ingen färdig vinlista men serverade ett gäng viner på glas, och vad jag kunde se helt rimliga påslag. Sortimentet var väl vad man kan kalla Instagramviner. Blir nog ett återbesök med med mer fokus på vindrickandet.

2. m3lk3r

m3lk3r Medlem

Kul! Gick dit för några veckor sedan men just då var det abonnerat, får försöka igen. Hoppas det går bra för dom.

JonasBo gillar detta.
  3. JonasBo

JonasBo Medlem

Deras huschampagne BdB, minns inte producenten, men mindre odlare, tycker jag var riktigt bra och vettigt pris per butelj.

m3lk3r och Crist(al)ian 77 gillar detta.
  4. Vingubben

Vingubben Medlem

Tror att jag såg några lådor Gonet. Kan det vara den?

JonasBo gillar detta.
  5. JonasBo

JonasBo Medlem

Ja exakt!

6. Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77 50 Shades of Grape Administratör

Dess fler vinbarer ju bättre!

Fast båda killarna bakom baren har pet-natskägg så stor chans att jag också valt öl.:p

Ska nog starta en egen vinbar med extra svavlade viner med minst 15 % fyllepotential och endast från Rhône, USA och Valpolicella. Sauternes, söt mosel och merlot från Toscana kan nog få vara med också.:D

7. Vingubben

Vingubben Medlem

Lägg med högra stranden också så har du din första gäst.:)

Crist(al)ian 77 gillar detta.
  8. v_skogh

v_skogh Medlem

Priorat då? :rolleyes:

Crist(al)ian 77 gillar detta.
  9. Vingubben

Vingubben Medlem

Gran Reserva i så fall. Ek skall det vara!

v_skogh och Crist(al)ian 77 gillar detta.

Dela sidan