Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinauktion 10 juni

Andreas L

Medlem
SV: Vinauktion 10 juni

Jag ämnar gå för första gången, de kataloger jag tidigare sett har sett bra ut.
De flesta uppmärksammar mest hur nån rik drös ropar in en Petrus för 40.000, detta är ju rätt ointressant, men ofta erbjuds det ju viner som (om jag inte minns fel så var de med sist) d´Armailhac och Clerc-Milon från 89 och 90 för 400-500 per flaska, det är ju trevliga och drickmogna viner, bourgogner bortsett från DRC blir sällan vansinnigt dyrt, för att inte glömma sauternes (bortsett från Yquem), tyskar med mera.

Jag hoppas hitta en del både till restaurangen och till min cave privée...
 

Elvis

Medlem
SV: Vinauktion 10 juni

Jag ska också dit. Har aldrig varit på någon dryckesauktion förut och jag går dit mest av nyfikenhet. Kommer säkert att ryckas med och spontanköpa någon champagne alldeles för dyrt. :)
 
Toppen