Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinböcker - tips och recensioner

Petrus

Medlem
En bok som säkert är bra men också kostar en del är Jon Bonnés "The New French Wine". Ser bra ut.
Den är bra och värd sitt pris. Producers delen innehåller t ex en bra genomgång av för mig kända och men även okända spännande producenter i Champagne.
The Narrative är skriven i en lättillgänglig stil fylld med fakta och historik om de olika regionerna. Gillar man franska viner är denna kul att ha brevid flaskorna.
 

Thirsty

Smygnykterist
Jag är intresserad av att skaffa mig Barolo Terrior av Ian D'Agata & Michele Longo, är det någon på forumet som har läst denna?

Det verkar vara en otroligt utförlig bok på ämnet Barolo och dess kommuner och vingårdar.

Gillar omdömmet från den som gav boken 3 poäng: "If you want to know absolutely everything, down to the subatomic level, there is to know about Barolo, this book is for you. 5 stars. Otherwise, it’s not, which is why I gave it 3 stars and returned it." 😂
Låter perfekt! 🤓
 

Jos

Medlem
Gillar omdömmet från den som gav boken 3 poäng: "If you want to know absolutely everything, down to the subatomic level, there is to know about Barolo, this book is for you. 5 stars. Otherwise, it’s not, which is why I gave it 3 stars and returned it." 😂
Låter perfekt! 🤓
Hahaha... Men seriöst; man kan köpa en bok, läsa den(i alla fall delvis) och sen konstatera att den är dålig och returnera? :D
 

YvesKlein

Medlem
Gillar omdömmet från den som gav boken 3 poäng: "If you want to know absolutely everything, down to the subatomic level, there is to know about Barolo, this book is for you. 5 stars. Otherwise, it’s not, which is why I gave it 3 stars and returned it." 😂
Låter perfekt! 🤓
Där kanske vi har svaret, testar att beställa boken, blir jag överrumplad med för mycket information om Barolo så skickar jag tillbaka den 😦
Skämt åsido, jag beställer boken och lägger upp en kort recension framöver.

Allt gott!
 
Toppen