Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinbutik London

Elvis

Medlem
Jag ska till London med jobbet i nästa vecka och kommer för en gångs skull att ha tid för lite shopping. Jag kommer att bo nära Harrod's som har en trevlig vinavdelning men samtidigt är den rätt dyr. Har du någon tips på någon vinbutik med bra utbud av champagne till rimliga priser? Finns det någon som kommer i närheten av priserna hos de brittiska Internetvinhandlarna?
 

SUPRA

Bäst
SV: Vinbutik London

Gå gärna ner i grottan till Harrods och titta. Billigt är kanske inte ordet man tänker på, men titta är gratis.
Jag är även skeptisk till hur man lagrar en del flaskor. Vem vill köpa en DP från 1971 för 10.000 kr som legat i butiksvärme?
Du kan även äta gott, men dyrt, på mattorget.
Utan problem gör du av med 500 kr på sushi där.

En bit bort ligger Harvey Nichols http://www.harveynichols.com/output/Page1.asp
Högst upp har de en liten vinbutik där jag bl.a. hittat Salon 1996 för strax över vad den kostade här hemma.
De har även en rysk vodkabar, svensk krögare med restaurang, men jag gillar sushinbättre. Ta en stor, kall Ashai till!

På Oxford Street har du http://www.selfridges.com/
Jag gillar deras vinbutik.

Tycker det är svårt/dumt att handla i London då man flyger hem och inte får ta med sig flaskorna i handbagaget.
Det går ju att lösa för några enstaka flaskor förvisso.

Överlag är utbudet betydligt bättre än här, men priserna är sämre än i Sverige.
Har letat en del och Sverige har ofta de bästa priserna iaf på skumpa.

Gillar du kläder, ta en walk längs New Bond Street.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Vinbutik London

Tack för tipsen.

Jag tänkte mig ett par enstaka flaskor att packa ner i resväskan och checka in. Kanske en eller ett par Bollinger GA rosé som borde gå att hitta lite billigare än i Sverige.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Vinbutik London

Berry Bros & Rudd är bra.

Sedan har Hugh Johnson en trevlig butik för vinattiraljer på St. James' Street. Finns en del pavor där numera också.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Vinbutik London

Åt just sushilunch på Harvey Nichols och tog en sväng genom vinbutiken på väg därifrån. Hittade bland annat Belle Epoque Rosé 2002 och Bollinger RD 1996 för 100 pund styck. Jag köpte inget men tar nog en sväng till förbi i eftermiddag. Måste nog titta till Harrod's innan jag bestämmer mig. Hmmm...
 

CH

Medlem
SV: Vinbutik London

100 pund för en Rd -96 känns ganska rimligt. 1160kr tog de på SS när den fanns där vill jag minnas.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Vinbutik London

Absolut. Jag tycker att båda priserna är mycket rimliga.

Jämfört med svenska priser är Belle Epoque Rosén rena klippet. 2120 kr vill SS ha utan att berätta vilken årgång det är.
 

CH

Medlem
SV: Vinbutik London

Dra åt h-e!!!! 2120?

Då är det ju ett jäkligt bra pris du har hittat.
Köp bara KÖP!!!!
 

Håkan

Medlem
SV: Vinbutik London

Bara för att Systembolagets pris är så helt ur fas behöver det inte betyda att det är ett bra köp. Måste ha fler punkter för att kunna göra en komparativ studie
 
SV: Vinbutik London

Lite sent svar kanske, men jag måste slå ett slag för Vintage House på Compton Street. Stort utbud och schyssta priser. En del flaskor har kanske stått upprätt i skyltfönstret, men dom har även en kyl. Iaf när jag var där sist. Betalade typ en femhundring för Louis Roederer 1996 (jo, det var nåt år sedan)

Dom har även rödtjut, samt fyrtio-sjutton varianter av single malt whisky, för dom som är intresserade av det. Har för mig dom har en hemsida, ska kolla och återkomma.

Fortnum and Mason på Picadilly har också hyfsat utbud i bottenvåningen, plus vinbar. Alla varianter av Selosse,utom Contraste, när jag var där sist. Ja, inte i vinbaren alltså.

LB
 
Toppen