Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Viner från Vinopia

Vinopia

Leverantör
Hej på er

Tack alla som kom till Grappe i lördags och speciellt till Jimmy och Anders.

Ser redan fram mot nästa event.

Nedan ser ni vilka viner vi på Vinopia skänkte upp.

Wrath Ex Anima Chardonnay (SB-nr 74956, 313:)
Jordan Chardonnay (SB-nr 74009, 328:)
Reynavaan 2010 In the Rocks Syrah/Viognier Blend, Valla Valla Washington (finns endast som Privatimport)
George Vintage VII Ceremonial Vineyard (SB-nr 79254), 759:-
Hocus Pocus Syrah (SB-nr 74662, 261:)
The Bard (SB-nr 75934, 856:)
Genuine Risk (SB-nr 74126, 261:)
Mica Cabernet Sauvignon (SB-nr 75333, 662:)
WH Smith Sonoma Coast Pinot Noir (SB-nr 74180, 432:)
Peter Michael Les Pavots (SB-nr 79115, 1786:)

Hör av er om ni har några frågor.

Lev gott i vårsverige.

/Mats
 

Segol

Medlem
SV: Viner från Vinopia

Väldigt ljus till färgen vilket gjorde mig lite skeptisk men skepsisen försvann så fort jag smakade. Den var rik och fylligt rödfruktig, dock utan att vara för mycket på nåt sättet.
Riktigt bra helt enkelt och jag blir ganska sällan imponerad av röda viner på PN, dit har jag inte kommit än :)
Jag skrev inga anteckningar i lördags och detta är vad jag kommer ihåg
 
SV: Viner från Vinopia

Segolas skrev:
Väldigt ljus till färgen vilket gjorde mig lite skeptisk men skepsisen försvann så fort jag smakade. Den var rik och fylligt rödfruktig, dock utan att vara för mycket på nåt sättet.
Riktigt bra helt enkelt och jag blir ganska sällan imponerad av röda viner på PN, dit har jag inte kommit än :)

Det kommer du, unge man, det kommer du.

Tack för svaret. Inte provat denna men det låter som den kanske är lite för fruktig för min smak eller?
 

Segol

Medlem
SV: Viner från Vinopia

Jag tror nog du skulle gilla den men Vintomas kanske kan fylla i med mer info om han kan tyda sina anteckningar, om du handlar och inte gillar den kan jag ta hand om eventuellt resterande flaskor :)

Tack förresten!
Det är inte varje dag jag blir kallad unge man numera ;D
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Viner från Vinopia

WH Smith var klart bra och imponerande, men George var ännu bättre med en fantastisk mineralitet. Så var den ju också dyrare.
 

Segol

Medlem
SV: Viner från Vinopia

George provade jag tyvärr inte, det låter som jag borde ha hängt där lite längre
 

Keen

slan
SV: Viner från Vinopia

Håller med om att George var markant bättre, och ett av mina favoritviner på mässan. Men 759kr...Men måste kanske knipa ett par om ett tag iallafall.
 
SV: Viner från Vinopia

Riktigt bra värde i Genuine Risk tyckte jag. Jämför man mellan den och de andra Cabbarna man kunde prova vid bordet framstår 261 kr nästan som att stjäla vinet. :) Jag kommer definitivt köpa hem några flaskor av detta - efter plånboken hämtat sig från släppet idag. ;D

/JD
 
Toppen