Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Viner i trälåda?

Johan S

Medlem
Hej!

Jag undrar vilka av Systembolagets viner som levereras i trälådor?
(Enligt Systembolaget har de ingen förteckning över detta).
Om ni vet några viner, som inte är alltför dyra, så tipsa gärna!
 
SV: Viner i trälåda?

Johan S skrev:
Hej!

Jag undrar vilka av Systembolagets viner som levereras i trälådor?
(Enligt Systembolaget har de ingen förteckning över detta).
Om ni vet några viner, som inte är alltför dyra, så tipsa gärna!
Menar du enskild låda eller trälåda med 6-12 flaskor? Det senare är vanligare för bättre Bordeaux, Bourgogne och en del italienska viner. Tyvärr så kastar oftast SB lådorna när de plockar upp vinerna.

Enskild låda är inte allt för vanlig. Kolla med ett Systembolag som kan lite, typ Regeringsgatan 44 (om du bor i Stockholm)

PS. Varför frågar du?
 
Trådskapare
J

Johan S

Medlem
SV: Viner i trälåda?

Tack för svaret.
Det jag menar är låda om 6/12 flaskor.
Tänkte då köpa en hel låda ouppackad.

Anledningen till frågan är att lådan ska ges bort i present till person med vinkällare och jag tycker att trälåda är en fin förpackning, helt enkelt.
(Givetvis måste vinet vara gott också!)
 
SV: Viner i trälåda?

Johan S skrev:
Tack för svaret.
Det jag menar är låda om 6/12 flaskor.
Tänkte då köpa en hel låda ouppackad.

Anledningen till frågan är att lådan ska ges bort i present till person med vinkällare och jag tycker att trälåda är en fin förpackning, helt enkelt.
(Givetvis måste vinet vara gott också!)
Ring direkt till någon av de tre vinkällarbutikerna. Vet inte var du bor men det är det bästa tipset.
 
Toppen