Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Viner jag haft men inte längre hittar nya årgångar av...

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Hej
Jag har ett par viner jag haft, druckit men inte längre hittar. De jag
snabbt kommer på (det finns flera) är Penfolds RWT och Magill estate shiraz samt
Yalumba The Signature.
Någon ?
 
Trådskapare
Bror

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Här! Lite på nätet också. Var borde jag leta..vet du?
 
Trådskapare
Bror

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Årgångar? Ooops. Där avslöjar du mig. Vilka som helst ...;)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Årgångar? Ooops. Där avslöjar du mig. Vilka som helst ...;)
SB anser ju att årgångar inte gör någon skillnad, men ute i den riktiga verkligheten så gör årgångarna skillnad. På www.cellartracker.com, det som nördarna här kallar CT, kan man göra olika sorters sökningar på viner och läsa vad folk (ur alla olika kompetensnivåer) anser erfar upplever. De viner man sedan av ngn anledning verkligen vill försöka hitta, klickar man bara på den röda knappen uppe th.
Bonus: lägger du in din vinkällare på CT så kan du, när du vill, läsa vad andra nyligen skrivit och tyckt om dina telningar.

RWT som exempel:
image.jpg
 
Trådskapare
Bror

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Wow. Tusen tack för hjälpen. Jag har "Källaren" i CT. Men inte sökt på detta vis.
Man lär sig nytt varje dag. Nu ska jag leta som fan. Tack
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Så bra!
Toggla mellan de olika inställningarna i sökmaskinen:
  • Tasting notes
  • Wines (den jag anv ovan)
För att få olika faktauppställningar osv för att på både längden och tvären hitta användbara fakta/indikationer. Med CT kan man ha skoj hela natten :D
 
Toppen